Internet delen.

Pagina: 1
Acties:

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-03 09:33
Ik heb een vraag/ probleem.

Ik heb op de computer kamer een linksys wrt54 GS staan deze werkt prima maar ik zou graag op mn eigen kamer ook internet willen nu is dit mogelijk met mn laptop draadloos.
is het mogelijk om het draadloze internet te delen op mn laptop zodat het internet via een utp kabel en mn netwerk kaart naar een andere "gewone" pc gaat. omdat ik geen zin heb om een kabel te trekken of wifi kaart te kopen.

schematich:
Router--> Draadloos-->Laptop-->draad-->(evt switch)-->gewone pc.
de snelheid is niet echt belangrijk. het gaat er om dat ik op de gewone pc kan internetten. en op de laptop

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 15:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ja hoor, kan standaard bij windows XP. Je kunt je internet verdelen via de wizzard, maar je kunt ook je beide netwerkkaarten 'bridgen'.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Frogy
Ik heb het geprobeerd in te stellen alleen ik krijg geen verbinding op mn gewone pc.
ik heb mn internet gedeeld via die wizzard en ook nog is geprobeerd om een netwerk brug te maken tussen de 2 nic's

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 09:41
Frogy schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:08:

schematich:
Router--> Draadloos-->Laptop-->draad-->(evt switch)-->gewone pc.
Als je dit zonder switch doet moet je wel een cross hebben :) geen straight

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 17:01
ok kost misschien 30 euro ofzo, maar kan je niet makkelijker een wifi kaartje in die pc zetten?

nu MOET je je laptop aansluiten om daar op internet te kunnen en verlies je dus een pc

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Frogy
Killertjuh schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:12:
[...]

Als je dit zonder switch doet moet je wel een cross hebben :) geen straight
Weet ik ..

• Frogy
Kevinp schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:13:
ok kost misschien 30 euro ofzo, maar kan je niet makkelijker een wifi kaartje in die pc zetten?

nu MOET je je laptop aansluiten om daar op internet te kunnen en verlies je dus een pc
Mn laptop staat toch altijd aan om te downloaden e.d.
en wifi kaartje is niet echt een optie omdat regelmatig pc moet maken voor vrienden en kennissen en niet iedere keer een kaartje wil inbouwen. dus vandaar 1 klik om mn internet te delen en klaar.

Maar ik zal zo als ik thuis ben nog is gaan prutsen met het delen van internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Frogy op 14-12-2006 16:03 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 15:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Probeer anders gewoon je draadloze en bedraade netwerk te bridgen op je computer. In het netwerkeigenschappen scherm kun je dan twee selecteren en dan rechtermuisknop en uit dat menu iets als "netwerk brug maken" kiezen.

Automatisch internet delen van WindowsXP zelf is nogal ruk omdat het een specifiek ip voor het 'interne netwerk' vereist die nog wel eens wil conflicteren met het bestaande netwerk. Bij een bridge worden gewoon alle signalen die op de ene binnenkomen op de ander gezet en andersom. Je vast computer zal in dat geval dus gewoon ook een ip van je router beneden krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Janoz op 14-12-2006 16:13 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
USB adapter 18 euro Sweex
35 euro Linksys
Pagina: 1