Overklokken een beetje dom?

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Nou iedereen die deze topic las dacht zeker aan flamebait...

Ach misschien is het ook zo, mag je zelf bepalen.

Maar ik bedacht me gister dat iedereen hier zegt dat je het beste hier een duron 600 kan kopen vervolgens een waterkoeling erop en dan buiten in de diepvries zetten met een grote fan erop en nog 20 andere in de kast. Plus lekker dure pasta zodat je temp maar laag blijft? Intussen zijn de kosten 20x zo hoog als gewoon een fatsoenlijk proc te kopen..

Of ben ik nu raar? Kijk casemodden snap je spendeert geld om je kast gaaf te maken maar overklokken om goedkoop uit te zijn daar ben ik niet zo van overtuigd ...

Jullie wel?

(ff 10 tikfouten eruigehaald )

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Extreem overklokken kan aardig in de papieren gaan lopen ja, maar dan heb je niet alleen een snel systeem maar ook een stoer systeem.

Gewoon overklokken met alleen maar de aanschaf van een (redelijk) goede koeler is natuurlijk wel erg winstgevend.

Persoonlijk heb ik dus voor nog geen 300 piek een Celeron 900 (en die zijn nog niet eens te koop ;) )

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Grootste gedeelte van de dan aangeschafte onderdelen kun je straks ook weer op je nieuwe 2000MHZ proc gebruiken om hem op 2500MHZ te laten draaien.... Investering dus.. Uiteindelijk ben je dan toch goedkoper uit...

En daarnaast is het natuurlijk ook de kick om het maximale uit de hardware te halen....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

TB 1000@1180 met alleen een extra sunon 8cm fannetje achter in de kast = geld verdienen + meer leren over de hardware. Als ik echter de topics lees: mijn proc wordt maar liefst 38 C! Ga een silverado bestellen!!! Dan denk ik: overklokken = verslaving (geniet ervan!)

Verwijderd

Nou het is wel degelijk goedkoper.

stel je neemt een duron700 MHz die kost ongeveer 185 piek gooit er een SuperOrb op van 6 tientjes en 2 zware koelers voor in je kast. laten we zeggen ook voor 6 tientjes

120 + 185 = 305 piek.
deze kun je makkelijk op 1000MHz laten draaien en misschien wel hoger.

Een PIII 1000 MHz kost nog altijd zo rond de 1400 piek.

1400 - 305 = 1095

dus tel maar uit je winst :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 02 februari 2001 10:20 schreef legacy81 het volgende:

stel je neemt een duron700 MHz die kost ongeveer 185 piek gooit er een SuperOrb op van 6 tientjes en 2 zware koelers voor in je kast. laten we zeggen ook voor 6 tientjes

120 + 185 = 305 piek.

1400 - 305 = 1095

Ja, je moet natuurlijk ook niet met de PIII gaan vergelijken! Je vergeet erbij te zeggen dat een AMD Thunderbird 1GHz maar 500 a 550 gulden kost. Daarmee kom je gegarandeerd op 1GHz, en met mazzel zelfs op 1,2GHz. Dus dan geef ik liever wat meer geld uit aan een Thunderbird, en daarom heb ik die ook gekocht :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

[b]
een tb 1000mhz kost 550 piek en is nog sneller ook :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Er worden genoeg ondergeklokte CPU's verkocht

nieuwe celerons zijn bv afgekeurde PIII's

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
en je weet zeker als je een echte 1000 heb dat ie 100 % stabiel is en waarschijnlijk ook
langer mee zal gaan en hoe hoger de snelheden zullen worden des te minder interessant het word om over te klokken de behaalde winst is nihil en niet merkbaar.ook zullen de lagere processoren gaan verdwijnen en zal een instap model bij 1000 mhz gaan beginnen en van 1000 naar 1,2 is niet echt noemenswaardig.

Verwijderd

en van 1000 naar 1,2 is niet echt noemenswaardig.
neeeh
het scheelt maar 100 Mflops.......

wake up man
voor een tb 1.2 betaal je iet voor nix 300 piek meer als een 1.0

nu maar hopen op slappe argumenten "dat het in spellen wel meevalt" (omdat er nog geen enkele videokaart is die echt de volle snelheid kan bijhouden.. en zeker die stomme gf2mxjes niet... (get yourself a gf2ultra)

---
voor een tb 1.2 betaal je iet voor nix 300 piek meer als een 1.0
---
oke oke
een piii is ook stukken duurder en ook nog eens langzamer (op photoshop na omdat die eikels alleen sse ondersteunen :))

en wat d8 je van }:O < die vindt een 1.2 echt wel leuker dan een 1.0 :+

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 16-05 21:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Mmh, je hoeft helemaal niet extreem dure dingen te gaan kopen om over te clocken hoor.. Ik ben ook niet gek, een Golden Orb kost lang niet zoveel als de gemiddelde Alpha cooler, en daar kom je ook een heel eind mee (en dat zonder vliegtuig immitaties). Een GFD kost ook niet de hele wereld en als je al een wat "oudere" Athlon hebt zoals ik (2e generatie 0,18 Athlon) die overduidelijk is "downclocked" dan is het ECHT wel goedkoper als je wat harder wil.

Ik bedoel, waar kun je nu nog een SLOT-A CPU kopen boven de 700MHz en voor een redelijke prijs? nergens, dus als je harder wilt moet je een SOCKET-A CPU kopen EN een moederbord. Met overclocken loopt mijn 1,5jaar oude K7M ook met een OC'd 750@950 (en 1050 als ik de cache divider op 1/3 zet ipv 2/5).. die 750 heeft me fl 350,- gekost (nieuw), mijn oude 550 1st gen Athlon heb ik voor een goede prijs doorvekocht, al met al heeft het fl 150,- gekost en loopt het wel 400-500MHz harder hier..

Laat maar.. .

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op vrijdag 02 februari 2001 10:20 schreef legacy81 het volgende:

120 + 185 = 305 piek.

1400 - 305 = 1095

Sorry, kan nog goedkoper, keb nu een gewone CoolerMaster tot 1,2 Ghz(kwam trouwens goed uit de test). Ik heb nu dus een Duron 800@1000, kosten 4 postloodstreepjes, een koeler moet je toch hebben....

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

je hebt te dele wel gelijk. Maar wat je ook mee moet nemen is dat overclocken een hobby is. Brommers opvoeren zelfde. En het is tenmiste nuttiger dan roken! Ik vindt extreme overclocks wel cool, maar hou het zelf bij gewone luchtkoeling. dan kun je met wat investeringen een veel sneller systeem hebben. zeker als je er meteen al rekening meehoud bij het samenstellen van je systeem. 50 piek meer uitgeven voor coolspullen moet kunnen toch?!

Maar we zijn gewoon allemaal lekker gek*D
Pagina: 1