laptop/ pc/ laptop+pc? welke te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views sinds 30-01-2008

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:40
hallo,

ik wil in de zomervakantie een computer kopen, maar ik twijfel nog wat voor systeem ik wil.
mijn budget is max €2.000,-
ik speel met enige regelmaat games en ik gebruik photoshop en flash veel. ook doe ik aardig wat aan videobewerking.

ik wil in ieder geval een laptop zodat ik die mee naar school kan meenemen.

wat kun je voor mijn budget krijgen? moet ik keizen voor een goede laptop of voor een goede pc en een goedkoop laptopje??

alvast bedankt voor het advies

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik zou kiezen voor een goede pc met daarbij een redelijke laptop, want een pc kun je gemakkelijk en goedkoper upgraden, waardoor je er langer plezier van zal hebben wat betreft gamen.

Voor €800 tot €1000 heb je een hele leuke laptop waar je zelfs nog wel goed op kan gamen. Zo zijn er Asus laptops te vinden voor €800 met een Geforce 7300GO waar je nog best leuk een spel op kan spelen. Voor €1000 heb je al een ruime keus tussen verschillende merken met een X1600 mobility videokaart, welke erg geschikt zijn voor jouw doel (gamen).

Dan blijft er €1000 tot €1200 over voor een desktop pc. Ik weet niet of je er een monitor bij wilt hebben, maar dat zal in een dergelijk budget makkelijk gaan passen. Dan blijft er alsnog genoeg geld over om een erg leuke en snelle game-pc samen te stellen.

Succes met je keuze!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:40
Het is dus het handigst als ik een goede pc koop een een goekope laptop waarmee ik alleen tekst verwerk en internet enzo?

Ik wil er ook nog een beeldscherm bij met een hoge resolutie.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Of gewoon een goede laptop en over een jaartje een mooie PC. De laptop houdt het wel even uit en is snel genoeg. Koop je over een jaar een mooie PC met quadcore en DX10 kaart :). Ik moet zeggen een laptop op school met videokaart is heel handig om lekker op school te gamen :). Onderstaande config is ~1000 euro en speelt alles met gemak.

Verwijderd

Ik zou gaan voor een goede laptop, bijvoorbeeld een ASUS A8Js of een A8Jp. Koop daar een losse toetsenbord, muis en monitor bij en je hebt voorlopig een zeer nette PC en Notebook voor jou budget!

Met de videokaart kan je voorlopig zeer goed vooruit, Geforce 7700 of een ATI x1700. En 2GB geheugen zal ook zeker genoeg zijn voor Photoshop en Flash.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 13:24 ]

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik zou gaan voor een goede laptop, bijvoorbeeld een ASUS A8Js. Koop daar een losse toetsenbord, muis en monitor bij en je hebt voorlopig een zeer nette PC en Notebook voor jou budget!
Vergeet er dan geen notebook cooler bij de doen waar je je notebook op kan zetten terwijl je hem als desktop gebruikt, komt de levensduur van je notebook alleen maar ten goede.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het handigste zou zijn dat je met je laptop puur schoolwerk doet zoals Word, en verder dus geen intensieve dingen doet. Dan zou je met een zeer goedkope laptop van 600 euro voldoende power hebben en blijft er een lekker bedrag over voor een game pc.
Vooral als je een monitor met hoge resolutie wilt en daar ook op wilt gamen moet je toch een redelijke game pc hebben.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
illstid schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:24:
[...]
Vergeet er dan geen notebook cooler bij de doen waar je je notebook op kan zetten terwijl je hem als desktop gebruikt, komt de levensduur van je notebook alleen maar ten goede.
Als je dan toch aan het shoppen bent, kijk ook naar externe spullen, zoals DVD branders, HD's etc.
Heel veel spul kan makkelijk op de USB poort, een 60 of 80GB HD kan voldoende zijn als je je films op een externe schijf hebt staan. En 100-150 Euro extra dokken voor een laptop met DVD RW is ook niet heel nuttig als je voor 4 tientjes een externe hebt of 6 tientjes zelf een upgrade kan doen.

TIP: Als je toch een grote HD wil, koop eventueel je HD gewoon los, en plaats de overgebleven HD in een behuizing, heb je meteen een leuk extern schijfje.

Verwijderd

TheGhostInc schreef op donderdag 14 december 2006 @ 13:56:
[...]

Als je dan toch aan het shoppen bent, kijk ook naar externe spullen, zoals DVD branders, HD's etc.
Heel veel spul kan makkelijk op de USB poort, een 60 of 80GB HD kan voldoende zijn als je je films op een externe schijf hebt staan. En 100-150 Euro extra dokken voor een laptop met DVD RW is ook niet heel nuttig als je voor 4 tientjes een externe hebt of 6 tientjes zelf een upgrade kan doen.

TIP: Als je toch een grote HD wil, koop eventueel je HD gewoon los, en plaats de overgebleven HD in een behuizing, heb je meteen een leuk extern schijfje.
DVD brander zit standaart op de meeste laptops, hardeschijf is misschien een optie, ik heb zelf een 120 Gig HD maar daar heb ik ruim genoeg aan. Films brand je toch op dvd ofzo.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hansjuh schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:26:
hallo,

ik wil in de ZOMERVAKANTIE een computer kopen, maar ik twijfel nog wat voor systeem ik wil.
Ik zou je adviseren om over 6 maanden hier terug te keren en dan nogmaals de vraagstelling te doen. 6 maanden is een onoverzichtelijke termijn omtrent prijsontwikkelingen op de PC-markt dus wat nu 2000 kost, kan tegen die tijd 1600 of 2200 kosten (in geval van enorme schaarste aan het een of ander).

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 14-12-2006 14:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
hansjuh, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Dit is dus niet de manier om een dergelijk topic te starten, vooral omdat je pas over een half jaar je hardware wilt aanschaffen. De ontwikkelingen en bijbehorende prijswisselingen maken dat je onmogelijk kan inschatten wat je dan moet kopen.

Verder verwachten we een groot stuk eigen inzet en die zie ik in jouw topic niet terug, vandaar dat hij dicht gaat :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.