Netwerkpoorten als doorgeefluik

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik hoop dat iemand me kan helpen,maar ik heb hetvolgende probleem.

ik heb hier 2 serverrooms, sinds kort, en in serverroom 1 staan alle data verbindingen met buiten.
nu is hier ook 1 ISDN lijn. (die prik ik nu in poort 23 switch 1)
Ik wil deze lijnen laten uitkomen in serverroom 2. (poort 23 Switch 2)
Nu weet ik dat er een manier is om dit via een VLAN te doen, maar hoe ook alweer.

Om te verduidelijken, poort 23 op switch 1 moet poort 23 op switch 2 zijn. al het verkeer dat ik in poort 23 van sw1 stuur, moet op poort 23 op sw 2 uitkomen en vice versa. (mijn ISDN telefoon moet werken als ik hem in poort 23 van switch 2 prik.)

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik neem aan dat je een ISDN-lijn niet rechtstreeks in de switch prikt maar dat er gewoon ethernet je switch in gaat. Waar het op neer komt is dat je Switch1-Fa0/23 en Switch2-Fa0/23 in hetzelfde vlan wilt zetten? Indien dit het geval is moet je beide switches in hetzelfde vtp-domein zetten waarbij 1 switch de vtp-server is (hier configureer je al je vlan's op) en 1 switch de client. De vlan's die je dan aanmaakt worden bekend over beide switches. Dan is het een kwestie van allebei de poorten in hetzelfde vlan zetten en je kunt vanaf switch 2 bij je isdn-modem. Je moet hiervoor wel de uplink tussen beide switches in trunk-mode zetten. Dot1q of ISL. Ik weet niet wat voor switches je gebruikt dus weet ook niet welk protocol er standaard gebruikt wordt zodra je een poort in trunk-mode zet.
Succes.

Dat betekent, stam + t .

• liledevil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

liledevil

DELL EVIL I

Hallo, als ik het goed begrijp wil je ISDN lijnen in een Ethernet Switch gaan doen, indien dit niet zo is gaat mijn commentaar niet op.
Maar dit gaat nooit werken, je mag geen ISDN lijnen in Ethernetpoorten stoppen, dit heeft te maken met de spanning welke wordt gebruikt.

if you pay peanuts, you get monkeys

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:07

Jimbolino

troep.com

misschien kun je beter een patch paneeltje aanleggen tussen kamer1 en kamer2, daar mag je wel gewoon isdn op aansluiten ;)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Biebel
Jimbolino schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:05:
misschien kun je beter een patch paneeltje aanleggen tussen kamer1 en kamer2, daar mag je wel gewoon isdn op aansluiten ;)
Ja, maar das nou juist een beetje het probleem..
er ligt glas tussen de 2 kamers.. en ik wil dus eigenlijk alleen een soort "verlengsnoer" via mijn netwerk creeren..

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja dat kan dus niet met ISDN is een volledig ander protocol en gebruikt ander spanningen en voltages.

Verwijderd

Biebel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:53:
Nu weet ik dat er een manier is om dit via een VLAN te doen, maar hoe ook alweer.
Ik denk dat je toch hiermee verder moet, die andere optie gaat niet werken. Misschien weet Google antwoord.

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21

StarWing

Huh ?!?

Begin misschien eerst eens met te zeggen welke type/merk switch je gebruikt ?

In vermoed dat de TS gewoon er een modem heeft tussenstaan want:
nu is hier ook 1 ISDN lijn. (die prik ik nu in poort 23 switch 1)

Page intentionally left blank.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Biebel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:40:
[...]

Ja, maar das nou juist een beetje het probleem..
er ligt glas tussen de 2 kamers.. en ik wil dus eigenlijk alleen een soort "verlengsnoer" via mijn netwerk creeren..
Dat gaat niet werken. Ik zou je ISDN lijntje ook niet in je ethernet switch stoppen. ISDN is 40~100 volt, terwijl ethernet slechts <1 volt is. Die twee gaan niet zo goed samen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Biebel
StarWing schreef op donderdag 14 december 2006 @ 15:35:
Begin misschien eerst eens met te zeggen welke type/merk switch je gebruikt ?

In vermoed dat de TS gewoon er een modem heeft tussenstaan want:

[...]
Nee, dit was toekomst, om uit te leggen wat ik van plan was. (nu zit het via de ISDN lijn op een patch paneel, naar de juiste outlet)
Het zijn allebei 3COM 3824 switches..

Ik heb net gebeld met de telefoonmaatschappij, we gaan het anders oplossen..
evengoed bedankt voor de reacties, ik ben er zeker wijzer van geworden.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mocht je je ISDN lijn rechtstreeks in je switch hebben gehangen, controleer even of je switch nog werkt...
Op ISDN staat namelijk 60 volt spanning en als je gebeld wordt schiet dit naar 100 volt. Dit vindt een switch meestal niet zo fijn ;-)

Dat betekent, stam + t .

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is nou niet echt een PNS topic.
Verder worden diverse belangrijke waarschuwingen gegeven waar je uberhaupt niet eens de moeite voor neemt om er op in te gaan; zo werkt dat hier niet op het forum.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.