Toon posts:

Sony Bravia standby problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Sony Bravia 32S2030.

Het is zo dat wanneer het toestel op standby staat, het zomaar zonder iets te bedienen weer aan gaat. Dit resulteert er in dat wanneer ik 's morgens op sta, de TV al aan staat. Ook wanneer mijn vriendin 's middags van haar werk komt, staat de TV aan.

Inmiddels heb ik ontdent dat de TV 's ochtend om 07.00 uur aan gaat en 's middags om 15.00 uur. Tievallig precies de momenten waarop de CV installatie aan slaat.

Is het mogelijk dat zodra de CV pomp gaat draaien er een spanningsdipje optreed en daardoor de TV aan springt? Ik heb al ontdekt dat indien je de spanning van de TV haalt en er terug op zet. het ding inderdaad aan gaat.

En belanrijker: Hoe ga ik dit oplossen? UPS er tussen? Of simpeler?

• leuke gast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11-2021
Heb je de TV opdezelfde spanningsgroep aangesloten?
het zou namelijk het geval kunnen zijn dat de netspanning een dip krijgt op het moment dat de CV pomp inschakeld. Dus als het mogelijk is, eens proberen om de TV op een ander stopcontact aansluiten, als test desnoods tijdelijk met verlengsnoer .

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Is die niet gewoon kapot? Ook al doet ie het.. Zelfde als een auto die het wel doet maar waarvan je de motor niet kan afzetten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er vooralsnog inderdaad vanuit dat dit niet normaal is, aangezien de klacht bij Sony onbekend is. Het ding was zaterdag bij MediaMarkt gekocht omdat de oude TV ineens de geest gaf. Kon wel een euro 0f 70 besparen door bij een webshop te bestellen alleen had ik dan zonder TV gezeten. Maakt verder ook niet uit.

De hele partij van zaterdag was op dinsdag overigens uitverkocht en dus staat er nu een nieuwe in bestelling. Es kijken of het probleem dan is opgelost. Lijkt me sterk dat het aan de CV pomp ligt, anders was de klacht imho wel bekend geweest....

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik denk toch dat je elektriciteitsnet een flinke dip krijgt bij het aanslaan van de CV, ik zie niet in waarom de klacht dan al bekend zou moeten zijn? Sluit de tv eens aan op een andere groep. Als je dan nog dat probleem hebt zou ik de CV even een dagje uitzetten (koud! maar ik denk wel dat er manieren zijn om elkaar warm te houden ;) ) en kijken of het probleem dan nog optreed...

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 22:56

Yor

Yor1313#2571

Ik heb zelf een "old style" breedbeeld van Sony die dit probleem ook heeft. Navraag bij de lokale tv-boer leverde mij het antwoord op dat het een software probleem is.

Zou dus met een nieuwe firmware verholpen kunnen worden.
Zelf denk ik dat het te maken heeft met de dubbele tuner die er bij mij inzit. De 1 valt weg en de ander wil dat autopilot overnemen ofzoiets....

Maar ja, weer een reden om ff te wachten met een plat schermpje.....

http://yor.minitroopers.com

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar ff updaten:

Ik mocht het toestel omruilen, maar na bijna een maand wachten nog geen nieuwe voorraad. Blijkt dus dat de 32S2030 niet meer leverbaar is en inmiddels is vervangen door de 32S2530. Sinds enkele dagen dit nieuwe toestel dat er overigens identiek uitziet. De eerste nacht ging het goed. CV sloeg aan... TV bleef netjes op standby. Vanochtend was het helaas weer raak en stond ook dit nieuwe toestel weer vrolijk aan toen ik beneden kwam.

Nieuwe TV... zelfde probleem.... en alle andere aparatuur blijft netjes standby staan...

Onbegrijpelijk dus...

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Misschien flauwekul wat ik zeg, maar toch:

Je CV slaat aan om 7:00 en 15:00. Doe je dat mbv een klok in de regelaar in de woonkamer (thermostaat) en heeft die toevallig een infrarood sensor/zender voor (optioneel) gebruik met afstandsbediening? Zo ja, misschien zendt die regelaar/thermostaat een signaal uit waarop je tv reageert?
Pagina: 1