XFX 6600 GT werkt alleen zonder drivers

Pagina: 1
Acties:

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-06 11:37
Twee dagen geleden werd mijn beeldscherm plotseling zwart. En daarna volgt de ellende.

Als ik nu mijn pc start dan zitten er allemaal verticale strepen op mijn beeldscherm tijden de boot. Voor de welkom scherm van windows xp wordt mijn beeldscherm al zwart.

Hierdoor heb ik mijn xfx 6600 gt eruit gehaald. En de monitor op mijn on-board gpu gezet. Alles werkt prima ...

Ik ging dus op got/google zoeken waarom mijn 6600 gt opeens niet meer doet, ik had ergens gelezen dat als je de drivers eraf haalt en weer nieuwe erop doet dat het mischien werkt. Ja, het werkt gedeeltelijk. Als ik mijn drivers voor de 6600 gt eraf haalde, werkte alles weer zo beetje. (natuurlijk haakt hij als ik bijvoorbeeld een video bestand afspeel.)

Waarom gedeeltelijk? Als ik weer een driver van nvidia erop doe, dan werkt alles weer niet. Overigens heb ik verschillende drivers geprobeerd, o.a. 93.71 & 84.21. Als ik er weer eraf haalde dan werkt alles weer.

Heeft mischien iemand hier ervaring mee? Of enige idee hoe dat komt? O-)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Crap op je scherm en een plotseling zwart scherm tijdens de boot heeft nax met drijvers te maken en duidt volgens mij op een reisje naar de shop voor een nieuwe videokaart!
Als je dan nu je drivers installeert worden de geavanceerde delen van je kaart aangesproken en kapt ie er weer mee.

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 14-12-2006 11:38 ]

specs

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
AGP of PCIe?
Windows (versie?), DOS, Linux, OS2?
Wat zijn de temps van je videokaart, loopt de koeler, etc?

Kortom: we need more info.

Via Nvidia control Panel kan je in ieder geval de temps goed uitlezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pong op 14-12-2006 11:38 ]

Geen Ping, wel Pong

• SugoiX
Het gaat hier om een xfx 6600 GT 256 mb AGP versie, Windows XP OS.

De temperaturen kan ik dus niet meer uitlezen omdat ik met driver niet op windows kan komen. Voorheen was het altijd rond de 50 celcius idle. De cooler draait nog wel op de gpu.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk dat ie dood was, mijn X1950 PRO had dezelfde symptomen (behalve dat uitvallen want hij was gloednieuw)

Heeft ook een computer!

• SugoiX
Zo'n vermoedde had ik hiervoor ook al. :'(

• Pong
50 graden idle is niet best, die van mij (de PCIe 128MB) doet idle 24.

Hoop voor jou dat ie niet permanent dood is, maar ik zou me, als het nog de moeite waard is, concentreren op de temps.

Geen Ping, wel Pong

• SugoiX
Zo erg is 50 graden idle toch niet voor een 6600GT agp 256mb?

• Pong
De chip heeft een door de fabrikant geadviseerde grenswaarde van 85. Als die van mij idle 24 is, en die van jou 50, zal kennelijk de koelcapaciteit van jouw kaartje minder zijn. Stressed haalt de mijne 60 graden, een verschil van 36 graden. Als ik die 36 graden optel bij jouw 50, kom ik rond die grenswaarden uit, en waarschijnlijk (vanwege de hogere idle temps) zal het in werkelijkheid daar nog wel iets overheen gaan.

Beetje kort door de bocht, maar vandaar dat ik met een schuin oog naar die temps kijk. Kan je bij de boot en POST wel nog beeld krijgen op je kaartje?
Heb je een andere PC ter beschikking om je kaart te testen? Onwaarschijnlijk, maar je AGP poort kan zichzelf ook nog vroegtijdig hebben uitgefaseerd.

[ Voor 0% gewijzigd door Pong op 14-12-2006 12:52 . Reden: POST is met hoofdletters ;-) ]

Geen Ping, wel Pong

• SugoiX
Stressed zit ik inderdaad rond de 85 graden...

Bij boot & POST heb ik wel beeld ... alleen met verticalen strepen ...

Telkens net voor de welkom bericht van windows gaat mijn beeldscherm uit. En als ik met veilig modus windows opstart dan werkt alles prima.
Pagina: 1