Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen domein op blacklist?

Pagina: 1
Acties:

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55
Op het bedrijf waar ik werk hebben we last gehad van een virus.
Waarschijnlijk een massmailer, want na het bestreiden van dit virus komen al onze emails niet meer bij klanten terecht maar worden tegengehouden door spamfilters.

We hebben al geprobeerd de email via de relay server van de provider te sturen, maar waarschijnlijk staat onze domein geblokkeerd en niet de server.

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb al 2 anti-spam blacklist lijsten gevonden en hier zijn we ook op uitgeschreven, maar Symantec Premium anti-spam detecteerd onze mail nog steeds als spam, en waarschijnlijk andere programma's ook.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Meestal staat in de bounce die je terugkrijgt een url met welke blacklist je mailserver/domein op terecht is gekomen. Dan kun je naar die URL gaan en je laten uitschrijven.

De meeste blocklists schrijven je domein ook uit nadat ze x uur/dagen geen spam meer hebben ontvangen via dat domein/mailserver. Alleen spamhaus (oid, dacht ik) is daar flink lastig mee, die schrijven zowat nooit iemand uit en blokkeren hele subnetten tegelijk.

Je kan ook op www.ordb.org kijken of je voorkomt in een hele berg blocklists, maar het zou kunnen dat die alleen op open relays checken. Zowiezo geen slecht idee om daar eens op te checken of je erop staat.

Als je een test wilt doen, stuur me dan een mailtje (mailadres staat in profiel) en dan kan ik zeggen wat mijn spamfilter er van vind. Wel even je from adres hier posten aub (obfuscated natuurlijk), dan kan ik de log checken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerco op 14-12-2006 11:28 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ÜberWicked
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55
Gerco schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:25:
Als je een test wilt doen, stuur me dan een mailtje (mailadres staat in profiel) en dan kan ik zeggen wat mijn spamfilter er van vind. Wel even je from adres hier posten aub (obfuscated natuurlijk), dan kan ik de log checken.
heb je een testmail gestuurd, email adres is: ...veld@hosp...nl
Alvast bedankt!!

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 19:31
kijk ook eens op www.dnsstuff.com en voer daar eens wat testjes uit wat er zijn meer blacklists dan www.ordb.org

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 06:38

Gerco

Professional Newbie

Hier komt de mail gewoon als ham aan, spamassassin vind hem niet op de 8 (ofzo) blocklists die hij gebruikt en de smtp-server weigert hem ook niet (controleert nog een stuk of 4 lists). Verder is alleen je HELO wat verdacht vind SA, maar daar is weinig raars aan, gebeurt wel vaker.

Dit vond SA van je mail:
X-Spam-Status: No, score=-2.5 required=5.0 tests=BAYES_00,FORGED_RCVD_HELO,HTML_MESSAGE

Wat zegt die scanner die jij gebruikt van je mail dan? Die vertelt er niet bij waarom hij denkt dat het spam is?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!