Postfix Mailserver onder Ubuntu 6.06

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
Ik ben al een tijdje bezig om Postfix onder Ubuntu 6.06 werkend te krijgen, maar er gaat iets telkens fout...

Ik heb squirellmail eropstaan voor de webmail, maar die blijft hangen op de IMAP server....

Ook heb ik kerio geprobeert maar die is alleen in .rpm en niet in .deb, ik heb de bestanden al omgezet met allien maar toen kon ik niet meer updaten, toen heb ik een herinstallatie moeten doen.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste postfix configureren dat hij wel goed werkt, of is er wel een andere mailserver die wel goed onder ubuntu linux werkt?? :'(

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Met alleen Postfix heb je nog geen IMAP-server draaien. Met Postfix heb je alleen iets dat mail verstuurt of mail ontvangt, je mist dan nog een back-end stuk - bijvoorbeeld een POP3-server of IMAP-server.

Probeer behalve postfix ook eens iets als Dovecot-IMAP o.i.d. te installeren. En misschien ook een bijbehorende POP3-server. D'r zijn nog wel andere IMAP-servers (Courier is bijvoorbeeld ook een veel gebruikte), maar met Dovecot heb ik dan weer goede ervaringen.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:46
Ik draai zelf met courier.
moest laatst mn linux server opnieuw installeren en ben toen van debian naar ununtu gegaan en had de mailserver, imap etc binnen 15 min werkend.
het gaat er alleen om dat je de goede instellingen hebt maar tutorials zijn er genoeg te vinden

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023

iRacing Profiel

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
Ik zal morgen even opzoek gaan, en de dingen proberen, ik dacht namelijk dat postfix een totaal pakket was.. :S

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik gebruik postfix in combinatie met qpopper en openwebmail als webmail interface. Werkt erg makkelijk moet ik zeggen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:00
Prive draai ik Postfix icm Cyrus imap met TLS en authenticated smtp waarbij al het interne smtp verkeer naar de localhost van mijn router/server omgeleid wordt.
Intern kan er dus alleen maar via authenticated smtp verstuurd worden (mocht een van de clients een virus hebben)

Mocht ik er maandag erg in hebben, dan zal ik eens kijken of ik nog een aantal van de linkjes met info kan achterhalen.

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Pagina: 1