Toon posts:

Probleem met aanmelden op het domein

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het aanmelden van gebruikers. Het was eerst zo, dat alle gebruikers 2 à 3 minuten moesten wachten voordat ze uiteindelijk helemaal aangemeld waren. Ik heb gelezen dat ik daarvoor een DNS-server moet instellen. Daarom heb ik gekeken op de server of er een DNS-server is ingesteld. Ook heb ik enkele instellingen veranderd bij Group Policy. Na dat ik instellingen in de Group Policy had veranderd kon geen één gebruiker zich goed aanmelden. Iedere gebruiker krijgt de volgende melding als hij/zij zich aanmeldt op het domein:

Windows kan de serverkopie van uw zwervend profiel niet vinden en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden. Wijzigingen aan het profiel worden niet naar de server gekopieerd als u zich afmeldt. Mogelijke oorzaken van deze fout zijn netwerkproblemen of onvoldoende toegangsrechten...

Dankzij deze foutmelding heb ik de instellingen in de Group Policy weer terug gezet, hoe ze oorspronkelijk stonden. Maar nog steeds krijgt iedere gebruiker de foutmelding. Bij de DNS-server heb ik geen instellingen veranderd, maar ik heb wel bij één client het IP-adres van de DNS-server toegewezen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alle gebruikers zich snel kunnen aanmelden en dat ze geen foutmeldig krijgen tijdens het aanmelden?

Het netwerk bestaat uit:
1 Server met Windows Small Business Server 2003
10 Clients met Windows XP Professional
1 Switch met 24 100MB poorten en 2 GB poorten
1 Wireless Router (draadloos internet voor de laptop)

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Mogelijke oorzaken van deze fout zijn netwerkproblemen of onvoldoende toegangsrechten

Zijn er schijfrechten veranderd ? (probeer desnoods met een Client hiernaartoe te connecten)
heb je al in de AD gekeken naar het profile path van de user, of die nog goed staat ?

als je MMC opstart heb je Security Configuration and Analysis, hiermee kan je een hoop doen, lees eventjes na op internet wat precies. Wees hier wel voorzichtig mee !

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Kijk eens in je eventviewer van je server en clients. Waarschijnlijk staan daar ook tig errors in dat de Policies niet doorgevoerd kunnen worden
dat alle gebruikers 2 à 3 minuten moesten wachten voordat ze uiteindelijk helemaal aangemeld waren.
Hier denk ik gelijk aan een niet werkende reserve lookup. Kijk eens of je een goede reverse lookup zone hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 14-12-2006 09:04 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu wel goed,
Bedankt!!

Een ander probleem dat ik nog heb is dat het bureaublad niet goed wordt gekopieerd naar de server. Als ik op de ene computer mij bureablad verander, zal dat bureablad niet worden geladen op een andere computer.

Hoe kan ik dit oplossen?

• Krypt
Ten eeste is het wel handig om te weten wat je nu aangepast hebt.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
De map waarin de profielen zijn geshared stonden per gebruiker geshared. Dit had ik gedaan omdat ik dan een maximaal aantal verbindingen kon instellen. Nu heb ik de gehele map (waar alle gebruikersprofielen in staan) geshared. Ook heb ik het pad van het gebruikersprofiel veranderd. Eerst stond in het pad de sharenaam van de map waarin de gebruikersprofielen staan. De sharenaam is bij mij niet hetzelfde als de echte naam van deze map.

• Krypt
Dus je hebt nog steeds problemen met je profielen, en werkt het dus niet. Gezien 't bureaublad niet wordt gekopieerd.

Zet in de user properties in AD het profilepath naar \\<server>\<share>\%username%, en zorg ervoor dat Authenticated users in \\<server>\<share> Read/Write rechten hebben op de share, en Change op NTFS niveau. Folders hoef je zelf niet aan te maken, dat doet je client wel voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 14-12-2006 15:37 ]

Pvouput live

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:38:
Het werkt nu wel goed,
Bedankt!!

Een ander probleem dat ik nog heb is dat het bureaublad niet goed wordt gekopieerd naar de server. Als ik op de ene computer mij bureablad verander, zal dat bureablad niet worden geladen op een andere computer.

Hoe kan ik dit oplossen?
Volgens mij kan je dit in je domain user policy aanpassen ? Je kan hier namenlijk een Path opgeven van waar je documents en settings opgeslagen moet worden, dit geld volgens mij ook voor je buroblad. Maak hiervoor gewoon een nieuwe policy aan in je AD die je toekent aan je OU users.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nergens iets vinden waar ik het path van Documents and Settings kan wijzigen. Ik heb een Howto gelezen hoe ik My documents and settings kan redirecten, maar hier kom ik niet aan uit. Er staat in dat ik op de Organizational Unit rechts moet klikken op eigenschappen. In het menu eigenschappen bij Group Policy kijken. Ik zou niet weten waar de Organizational Unit staat bij Serverbeheer.

Ik heb Windows Small Business Server 2003, Nederlandse versie

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen?

Verwijderd

OU staat in gewoon in de AD

je moet de OU nemen waar je user of system in staat. daar moet je de policy goed zetten.

zegt bovenstaand je allemaal niets? dan is het handig om een win 2003 basis cursus te volgen.
Pagina: 1