ik hep een amd athlon xp 3200+ socket 462 met een asus a7n8x-x moederbord . als ik de bios in gaat en de V.core setting wil veranderen hep ik geen andere keus dan 1.8 volt en hoger . dacht zelf dat deze processor op 1.6 volt draaide . waarom kan ik niet lager dan 1.8 volt kiezen . er is geen lagere keuze lig dat aan de processor of aan het moederbord ? dit staat er op mijn processor AXDA 3200DKV4E T87838436938 AQXCA 0426VPZQ
Heb je wel gezocht? Via [google=athlon xp 3200 voltage] vind ik:
http://www.amdboard.com/amdid.html
Hieruit blijkt dat jouw core op 1,65 Volt (K) zou moeten draaien. Al eens een bios-upgrade geprobeerd?
http://www.amdboard.com/amdid.html
Hieruit blijkt dat jouw core op 1,65 Volt (K) zou moeten draaien. Al eens een bios-upgrade geprobeerd?
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 14-12-2006 04:41 ]
Hij zou inderdaad op 1,65V moeten draaien.
Volgens de CPU support kan hij een XP 3200+ met FSB van 400MHz gewoon aan. De 333MHz versie staat echter niet op de lijst dus misschien wordt de processor niet helemaal goed herkend? Ik weet niet welke versie jij hebt.
Volgens de CPU support kan hij een XP 3200+ met FSB van 400MHz gewoon aan. De 333MHz versie staat echter niet op de lijst dus misschien wordt de processor niet helemaal goed herkend? Ik weet niet welke versie jij hebt.
heb de processor inderdaad 2 hands gekocht
de processor is een amd athlon xp 3200+ 400mhz hij doet het
word alleen erg warm zodra ik iets doet op de pc (ik game niet ik gebruik de pc voor namelijk om te surfen en muziek te beluisteren) al surf ik maar alleen over het net dan schiet de temp. omhoog naar 46 graden . denk zelf dat het aan de hoge voltage lig maar ik heb in de bios maar drie keuzes 1.8 V. 1.825V.en 1.850V. en niet lager en dat begrijp ik niet het moet een processor zijn die op 1.65 V. draaid maar geen keuze in de bios daar voor ? moeder bord zou goed moeten zijn en de bios ook die is ge up date naar 1010 . waarom zou mijn moeder bord de processor niet zien als een 1.65 V. moederbord leest hem als een amd athlon xp 3200+ 1.8 V.
Verwijderd
45° is zoveel niet hoor, ik werk met mijn x2 continu tussen de 55 en de 60° (heb mijn bios daarop ingesteld, dan kan de helft van de tijd mijn fan stilstaan), daar is qua temperatuur niks mis mee. Test gewoon eens of je cpu stabiel blijft bij langere 100% belasting, indien dat het geval is gewoon zo laten en met 400mhz en een leuk overklokt systeem verder doen.
hm; fout dus, het is de 400mhz variant. Overklokken dan maar
, je moet toch iets met die extra spanning doen...
hm; fout dus, het is de 400mhz variant. Overklokken dan maar
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 19:06 ]
Het is inderdaad niet te veel maar ik begrijp wel dat de TS het zaakje liever op 1,65V laat draaien. Het is blijkbaar een AMD Athlon XP met een FSB van 400MHz dus overklokken doet hij ook niet.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:
45° is zoveel niet hoor, ik werk met mijn x2 continu tussen de 55 en de 60° (heb mijn bios daarop ingesteld, dan kan de helft van de tijd mijn fan stilstaan), daar is qua temperatuur niks mis mee. Test gewoon eens of je cpu stabiel blijft bij langere 100% belasting, indien dat het geval is gewoon zo laten en met 400mhz en een leuk overklokt systeem verder doen.
Ik zou gewoon een BIOS upgrade proberen.
alleen een a64 is niet vergelijkbaar met een xp, een xp mag maximaal 85 graden worden een a64 65graden dacht ik, dus ik zou me niet teveel zorgen maken, kijk anders eens bij balusc.xs4all.nl voor alle details over je cpu.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:40:
hm; fout dus, het is de 400mhz variant. Overklokken dan maar, je moet toch iets met die extra spanning doen...
Verwijderd
Dan nog kan je handmatige de voltage kunnen veranderen.MadMarky schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 20:31:
Op een A7N8X-X moederbord zou een thoroughbred of barton gewoon goed herkend moeten worden met de fabrieksbios. Je kunt een biosflash proberen, maar je hebt ook kans dat je een gerelabelde XP2500+ hebt gekocht waarvan de vcore op 1.8v is vastgezet om hem stabiel te laten draaien op 2200Mhz.
Dus dat maakt niet uit.
MadMarky
: hoe zou ik dat te weten kunnen komen of het een gerelabelde processor is, mischien dat je daar mee gelijk heb . ik kan niet anders kiezen dan 1.8V. of het nou 1.825 of 1.850 het blijft 1.8 volt
Verwijderd
Ze passen de l1 l2 l4 l5 bridge op de cpupazousu schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:19:
MadMarky: hoe zou ik dat te weten kunnen komen of het een gerelabelde processor is, mischien dat je daar mee gelijk heb . ik kan niet anders kiezen dan 1.8V. of het nou 1.825 of 1.850 het blijft 1.8 volt
Maar als je in de bios zelf instelt op 1.65volt dan hoort hij dat gewoon te doen.
De l1 l2 l4 l5 bridge bepalen alleen welke voltage en multi de cpu bij defoult moeten gaan lopen .
Wanneer je zelfde in de bios aanpassing doet dan hoort hij dat gewoon dat te doen (behalven de multe 6x 7x 8x en enzz)
Deze kan je alleen aanpassen als je zelf de boel ontlockt op de cpu met de l4 l5 bridge op de cpu
dank je voor je antwoord Suikerbuijk
maar dat is het probleem nou, ik kan in het bios geen andere Volt instellen dan 1.800 1.825 of 1.850 en niks anders wat ik dan weer vreemd vind omdat de processor zeker gezien de informatie die er op staat hij wel op 1.65 zou moeten kunnen maar bios geef het niet aan en het is de laatste nieuwe bios dus ik weet niet of het dan ook zin hep om de bios te flashen... overclocken liever niet
waar voor? ik speel geen games!
ik heb liever dat de processor op de juiste lage Voltage draaid van 1.65 en hopelijk zo ook wat minder warmte genereert 
zouden er amd athlon xp 3200+ processors zijn die standaart op die 1.8 volt draaien? zover ik weet hep je die niet . wat ik me ook af vraagt en waar ik niks op het net over hep kunnen vinden is waar om er T voor de nummers staan (T87838436938) op de processor (AXDA 3200DKV4E T87838436938 AQXCA 0426VPZQ)
zouden er amd athlon xp 3200+ processors zijn die standaart op die 1.8 volt draaien? zover ik weet hep je die niet . wat ik me ook af vraagt en waar ik niks op het net over hep kunnen vinden is waar om er T voor de nummers staan (T87838436938) op de processor (AXDA 3200DKV4E T87838436938 AQXCA 0426VPZQ)
sorry beste mensen maar ik moet nu gaan
MadMarky ik kan je morgen avond een foto van de processor proberen te sturen
hij zit nu in me pc en morgen middag hep ik de tijd om er een foto van te maken .
Wat is de kleur van de PCB en het nummer 274?? dat staat in de gemarkeerde hoek voor assembled....
Eén van de mogelijkheden
Een foto is natuurlijk nog duidelijker
Edit nog enkele fake's link1 link2
link 1 is eenaangepaste 2800 zie 2 herstelde L5 bridges, voor andere aanpassing zie hier
Eén van de mogelijkheden
Een foto is natuurlijk nog duidelijker
Edit nog enkele fake's link1 link2
link 1 is eenaangepaste 2800 zie 2 herstelde L5 bridges, voor andere aanpassing zie hier
[ Voor 42% gewijzigd door Domba op 16-12-2006 02:31 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
De kleur van de pcb is licht bruin en het nummer is 27483
. wilde een foto maken met mijn digitale foto toestel maar lukte niet ,niet erg scherp . heb wel de foto van de verkoper
de foto is ook de processor . weet alleen niet hoe ik die hier ga neer zetten de foto zodat die bekeken kan worden.
ben bang dat het een aangepaste 2800+ is
als ik naar de label print kijk naast de nummers en cijfers zie ik een verstoord vierkantje dat ik niet thuis kan brengen , mischien dat dat het verstoorde oppervlakte is van het over printen .
ben bang dat het een aangepaste 2800+ is
PCB nummer 27483 kan ik zo niet plaatsen, de drie is niet toevallig een acht (kijk naar L12 bruggen, deze mogen niet aangeraakt zijn)
Een cpu is niet bij voorbaat fake als deze onjuist wordt aangegeven in de bios, maar die 1.8 V is geen goed teken, maar de meeste aanpassing die ik heb gezien heb zijn goed te controleren. Ik heb één voorbeeld gezien waarbij CPU niet aangeraakt was maar een sticker met brug op de socket geplakt voor de aanpassing. Dit weekend heb ik toevallig nog een Athlon XP 2600+ in onder handen gehad die steeds herkent werd (3 verschillende mobo's) als XP 2000+ of XP2500+ tot ik er achter was dat freq. handmatig op 167 Mhz moet zetten i.p.v. 166 Mhz.
Foto naar een link kan via ketting/fotoicoontje boven de reply, eventueel nadat je deze geupload na één van de freehostings
Een cpu is niet bij voorbaat fake als deze onjuist wordt aangegeven in de bios, maar die 1.8 V is geen goed teken, maar de meeste aanpassing die ik heb gezien heb zijn goed te controleren. Ik heb één voorbeeld gezien waarbij CPU niet aangeraakt was maar een sticker met brug op de socket geplakt voor de aanpassing. Dit weekend heb ik toevallig nog een Athlon XP 2600+ in onder handen gehad die steeds herkent werd (3 verschillende mobo's) als XP 2000+ of XP2500+ tot ik er achter was dat freq. handmatig op 167 Mhz moet zetten i.p.v. 166 Mhz.
Foto naar een link kan via ketting/fotoicoontje boven de reply, eventueel nadat je deze geupload na één van de freehostings
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
De A7N8X-X ondersteund de door de processor aangegeven vcore en kan in stapjes van 0,025 verhogen tot 0,2 volt boven de standaard vcore.
Standaard zou je cpu inderdaad op 1,65 volt moeten draaien. Mijn advies is ook om eens goed te kijken of je cpu niet overgeklokt en met een ander label geleverd is.
Standaard zou je cpu inderdaad op 1,65 volt moeten draaien. Mijn advies is ook om eens goed te kijken of je cpu niet overgeklokt en met een ander label geleverd is.
Pagina: 1