Toon posts:

Beeld instellingen HDMI>DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn samsung lcdtv aansluiten met een hdmi kabel op mijn pc. Hier gaat alles nog goed, er wordt zelfs beeld weergegeven op mijn lcdtv. Alleen ik krijg met geen enkele mogelijkheid het beeld mooi en scherp afgesteld.

ik heb de nieuwste ati drivers geinstalleerd en alle mogelijke instellingen geprobeerd maar met vga blijft het gewoon stukken mooier eruit zien.

Mijn vraag: is er een manier om dit ook via hdmi goed ingesteld te krijgen. 2 vrienden van mij hebben precies hetzelfde probleem

Ik heb de oplossing niet kunnen vinden in vorige topics op tweakers. Als het antwoord wel ergens staat zou ik het graag willen weten en mag deze dicht.

Alvast bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je al geprobeerd om het panel via HDMI op native resolutie aan te sturen? Als dat niet mogelijk is, dan vrees ik dat het niet veel beter zal worden dan het nu is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik neem aan dat je al alle mogelijke resoluties hebt geprobeerd?.. En eventueel een Samsung driver downloaden voor HD tv's?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zowat alle resoluties geprobeerd :)

hij werkte het beste op een resolutie van 1152 x 6xx maar dan nog steeds niet scherp en schermvullend en op een resolutie van 1366 x 768 knalt die je beeld uit en helemaal niet scherp.

Die samsung drivers gaat ik nog wel ff proberen.

edit: waar kan je die trouwens vinden (kan er nergens iets over vinden)...zou dat niet al standaard in nieuwste ati updates moeten zitten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 01:04 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Een driver voor een TV?

:P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
hebben andere mensen hier geen last van dan ?? ik heb het bij mij in de buurt nog bij niemand goed zien werken...

waar zou het aan liggen dan ...videokaart of tv zelf

gaan hier nog updates voor uitkomen zodat het wel normaal beeld weergeeft

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
probeer 1360x768 eens ;) er staat misschien wel 1366 op de doos maar dat is vaak niet het geval

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

Hoicks

Techno!

Via DVI was het alleen mogelijk om de resolutie van 1280x768 te pakken op LCD TV"s van Samsung. Ik heb gekozen om mijn Samsung LE26r71B aan te sluiten via VGA D-SUB.

Hiermee kan ik wel kiezen voor 1366x768 en is het beeld haarscherp.

Verwijderd

Topicstarter
met vga aansluiting krijg ik ook wel gewoon scherp beeld...

ik dacht dat het met hdmi alleen maar zou verbeteren ...maar niet dus :)

ook op 1360 krijg ik geen scherp beeld

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is in ieder geval mogelijk om via DVI>HDMI een prima plaatje op je LCD-scherm neer te zetten.
Bij mij gaat dit echter i.c.m. een Nvidia 6200 videokaart en een Samsung LE32R73BD.
De gekozen weergave is 1080i i.c.m. underscaling zodat ik geconfronteerd wordt met een (zeer acceptabele) smalle zwarte rand om mijn bureaublad.

Testing, one, two ...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 00:55

Jag

hardware-lover schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:29:
Het is in ieder geval mogelijk om via DVI>HDMI een prima plaatje op je LCD-scherm neer te zetten.
Bij mij gaat dit echter i.c.m. een Nvidia 6200 videokaart en een Samsung LE32R73BD.
De gekozen weergave is 1080i i.c.m. underscaling zodat ik geconfronteerd wordt met een (zeer acceptabele) smalle zwarte rand om mijn bureaublad.
Ja, 720p zal waarschijnlijk ook wel beeldvullend beeld opleveren, maar ideaal is het niet. Letters zijn misschien net leesbaar, maar het is natuurlijk het beste wat zo'n diplay kan. Daarvoor moet je toch native panel resolutie gebruiken zodat er niet gescaled hoeft te worden (waarbij pixels uitgesmeerd worden) en dat lukt eigenlijk alleen maar met VGA.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jag schreef op donderdag 14 december 2006 @ 18:35:
[...]
Ja, 720p zal waarschijnlijk ook wel beeldvullend beeld opleveren, maar ideaal is het niet. Letters zijn misschien net leesbaar, maar het is natuurlijk het beste wat zo'n diplay kan. Daarvoor moet je toch native panel resolutie gebruiken zodat er niet gescaled hoeft te worden (waarbij pixels uitgesmeerd worden) en dat lukt eigenlijk alleen maar met VGA.
Misschien net leesbaar? De tekst is uitstekend leesbaar. Wat heb je nu aan een instelling waarbij de teksten niet of nauwelijks leesbaar zijn?

Testing, one, two ...

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Mijn ervaring mijn NVIDIA drivers is dat je het scherm juist niet moet instellen als een HD scherm
("huidig beeldscherm als HDTV instellen")
Zoek in de manual de native resolutie op en voeg deze handmatig toe. Hiermee zou hij wel moeten werken. ZOdra je instelleingen als 720p en 1080i gebruikt zal hij de resolutie gaan aanpassen... een videokaart heeft tenslotte square pixels...

Verwijderd

Hoi,

ik beschik over dezelfde TV en een 6150LE videokaart. Ik heb hetzelfde probleem en het lukt mij niet om 1366(of1360) bij 768 te krijgeb. Hoe heb jij je videokaart ingesteld. Waarschinlijk heeft dit te maken met advanced timing.

C,u,

Arjan
hardware-lover schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:29:
Pagina: 1