Reactie Terr in PSP-topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:25:
[modbreak]Het ziet er naar uit dat dit topic voor bijna niets anders als hulp bij warez gebruikt wordt, want het excuus 'het is voor homebrew' houdt niet meer stand als er continue over ISOs die niet normaal starten gesproken wordt.

Vragen over downgraden, upgraden, *graden, starten van welke onofficiële software dan ook (ook homebrew) zijn vanaf nu niet meer toegestaan. Het is mooi geweest.[/]
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27115582

Nu kan ik het wel vinden in het no warez gedoe, wat mij wel tegen de borst stuit is dat het bespreken van upgrades verboden is vanaf zijn post. Deze upgrades zijn door Sony vrijgegeven, het lijkt mij wel erg drastisch als dit niet meer zou mogen.

Ook de beperking at er niet meer over illegale software gesproken mag worden inclusief homebrew (wat gewoon legaal is) verbaast mij. Komt er dan ook een lijst met wat illegaal en wat legaal is?
Wat heeft de homebrew uberhaupt met de iso's te maken, een legale applicatie als PSP radio is nu bestempeld als illegaal, mag niet meer over gesproken worden.

Is het zo moet kan je het topic net zo goed dichtgooien.

[ Voor 5% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-12-2006 23:43 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij gaat het niet om het feit of homebrew nou illegaal of legaal is, maar om het feit dat door homebrew het vooral gaat over illegale dingen. Je moet ergens een grens trekken in het grijze gebied, imo dan. Slechts mijn persoonlijke mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Terr zegt alleen dat de discussie niet meer toegestaan wordt met betrekking tot onofficiele software, over officiele mag nog steeds gepraat worden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Maar wat is dan officiele software en wat niet, PSPradio, is dat dan nog legaal om het nu over te hebben (valt onder homebrew).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MeNTaL_TO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 05:31:
Maar wat is dan officiele software en wat niet, PSPradio, is dat dan nog legaal om het nu over te hebben (valt onder homebrew).
zoals het er staat ... het excuus 'het is voor homebrew' software wordt niet meer automatisch geaccepteerd, als iemand het heeft over problemen die heel duidelijk komen door bepaalde ISO's die niet willen starten, en waaraan een zeer grote warez-lucht hangt.

Het is natuurlijk zo dat de crew niet zomaar mensen Waarschuwingen of zelfs Bans aan te smeren omdat ze mogelijk dachten 'dat iets wel mag' omdat kennelijk 'iedereen het over ISO's heeft die niet starten' ...

Dat is de belangrijkste reden om zulk een duidelijke topicwaarschuwing te geven... niet om mensen die over legale zaken discussieren dwars te zitten, maar om wel heel duidelijk de grens te leggen en niet de indruk te wekken 'dat iets gedoogd zou worden'.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op donderdag 14 december 2006 @ 05:31:
Met officieel bedoel ik software die je kan starten zonder allerlei speciale truuken uit te halen, want het zou raar zijn als je dat moet doen voor een spel wat je netjes in de winkel haalt.

Het heeft in dat opzicht niets met legaal of illegaal te maken. Homebrew is, voor ik weet, niet illegaal, maar het heeft in het PSP-topic lang genoeg als dekmantel gediend om allerlei andere dingen te starten. Met deze maatregel wordt eigenlijk hetzelfde gedaan als met no-cd cracks: die kunnen ook voor een goed doel gebruikt worden, maar we staan ze niet toe.

Of hiermee het topic zal uitsterven? Het topic in de huidige vorm wel. Maar het topic was dan ook totaal oninteressant voor mensen die gewoon de laatste nieuwtjes wilden bespreken, want het ging al bijna sinds de release over met welke firmware nieuwe PSPs geleverd werden, met welke tools gedowngrade kon worden en wat er nodig was om programma/spel X te starten. Nu is het gewoon weer een plaats om te discussiëren over het apparaat.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:36:
[...]

Met officieel bedoel ik software die je kan starten zonder allerlei speciale truuken uit te halen, want het zou raar zijn als je dat moet doen voor een spel wat je netjes in de winkel haalt.

Het heeft in dat opzicht niets met legaal of illegaal te maken. Homebrew is, voor ik weet, niet illegaal, maar het heeft in het PSP-topic lang genoeg als dekmantel gediend om allerlei andere dingen te starten. Met deze maatregel wordt eigenlijk hetzelfde gedaan als met no-cd cracks: die kunnen ook voor een goed doel gebruikt worden, maar we staan ze niet toe.

Of hiermee het topic zal uitsterven? Het topic in de huidige vorm wel. Maar het topic was dan ook totaal oninteressant voor mensen die gewoon de laatste nieuwtjes wilden bespreken, want het ging al bijna sinds de release over met welke firmware nieuwe PSPs geleverd werden, met welke tools gedowngrade kon worden en wat er nodig was om programma/spel X te starten. Nu is het gewoon weer een plaats om te discussiëren over het apparaat.
OK, half duidelijk, standpunt iig wel, homebrew zoals devhook niet meer (en andere iso emulatoren), de rest mag wel begrijp ik uit deze reactie (dus zoals de eerder genoemde pspradio).

Verwijderd

Je kunt gerust bespreken welke nieuwe features de laatste versie van PSP radio heeft, zolang er maar niet besproken wordt hoe je het werkend moet krijgen.

[edit]
Wellicht ten overvloede, maar links naar sites waar uitgelegd wordt hoe dingen te starten dmv Devhook e.d., zijn ook uit den boze.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2006 09:55 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 09:36:
Met deze maatregel wordt eigenlijk hetzelfde gedaan als met no-cd cracks: die kunnen ook voor een goed doel gebruikt worden, maar we staan ze niet toe.
No-cd cracks maken inbreuk op auteursrechten omdat de programmacode is aangepast. Dus of je ze nou voor een goed doel gebruikt of niet, ze blijven "illegaal" :). Dit geldt natuurlijk ook voor gepatchte PSP firmware, maar niet voor homebrew zelf.

Bovenstaande opmerking moet je trouwens compleet los zien van het besluit om wel of geen homebrew discussie in de topic toe te laten overigens.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2006 21:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1