Silentmaxx HD Silencer Rev 2.0 of Nexus Drive-A-Way?

Pagina: 1
Acties:

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Een relatief simpele vraag: ik gebruik in mijn huidige systeem een WD Raptor 74GB 8MB SATA (de oude versie uit 2004) en een WD Caviar SE 320GB 8MB SATA-II. Die wil ik de mond gaan snoeren door een harddisk silencer te gebruiken. Na veel rondzoeken ben ik twee modellen uitgekomen:Nu lijkt het mij zo dat de Silentmaxx een sleuf voor de aansluitingen open laat en de Nexus in ieder geval niet. Mijn gezonde verstand zegt wat gesloten is laat minder geluid ontsnappen. Maar het kan natuurlijk zijn dat de Nexus een minder effectieve manier van werken heeft, waardoor hij alsnog minder dempt.

Zijn er mensen die ervaring met beide hebben of er over gelezen hebben?

Als laatste: ik moet ze in 4 5.25" bays verdelen tezamen met een DVD-brander. Mijn idee was als volgt:

| DVD±RW |
| Caviar SE |
| ....leeg.... |
| Raptor 74 |

Dit omdat de Raptor verreweg het warmst wordt en ik de DVD in de bovenste wil hebben. Al vraag ik me af of het kwaad kan dat ik de Caviar (in de harddisk silencer natuurlijk) direct onder de DVD plaats.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb de Nexus en hij bevalt prima.

Mijn schrijf is hoorbaar als deze leest / schrijft. Ik merk het alleen met grote bewerkingen zoals deframentatie. Verde niet ook niet als ik iets installeer maar dan let ik er ook niet op. Bovendoen hen ik een overstemt de fan op mijn video kaart elk geluid wat uit de kast komt.

Wel voelt de behuizing enigzins warm aan. Het geen er op duid dat de behuizing ook qua warmte afvoer zijn werk doet. Het geleid de warmte iig.

Wat ik wel wil opmerken is dat er geen rubber aan de buitenkant zitten zoals bij de silentmaxx. De schijf wordt gemonteerd op rubbers aan de binnenkant, daar bij drukt deze ook tegen het dempende materiaal in de behuizing.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Als je de reviews van T.net mag geloven, is de Silentmaxx HD Silencer verreweg het meest waar voor je geld. Zoek eens op HD Silencer in de T.net review database.

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het blijkt uit de test van T.net dat ze elkaar dus niet zoveel ontlopen, maar de Silentmaxx toch net een tikkeltje beter is. Tel daarbij op dat deze goedkoper is en de keuze is voor mij gemaakt. :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Vooral de temperatuur was een stuk lager bij die, daar doelde ik eigenlijk meer op. Maar idd, de keuze is gauw gemaakt ;).

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-01 23:30
ik gebruik de Silentmaxx HD Silencer Rev 2.0 i.c.m. een Samsung SpinSpoint (SP1614N) en mijn schijf is in alle gevallen niet te horen (ik heb ook geen vliegtuig fannetjes ofzo, allemaal papst)
Pagina: 1