Toon posts:

snel internet maar traag netwerkje??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een Linksys wireless router, een vaste pc, laptop en een internet aansluiting van Orange (20mbit/s).

Ik heb een netwerkje gemaakt zodat ik op elke pc draadloos kan internetten via de router. Tevens kan ik van de ene pc naar de andere gegevens over zenden, dus bestanden delen (draadloos via de wireless router).

op zich werkt het allemaal wel, maar er is wel 1 ding wat ik niet begrijp. als ik gewoon internet gaat mijn overdracht tot zeker 1.8MB/s. Maar als ik via mijn eigen netwerk van mijn pc naar mijn laptop bestanden overzend gaat dit met maximaal 1.3MB/s. om dit te meten gebruik ik netmeter.exe

Kort samengevat: hoe komt t dat ik sneller kan internetten, dan dat ik bestanden kan overzenden van de ene pc naar de andere.

ik heb op de vaste pc een Linksys 54mb/s netwerkkaartje, op de Laptop een ingebouwde Intel PRO/Wireless 3945ABG netwerkkaartje en een wireless router van Linksys wrt54g. en deze staan in infrastructure mode met elkaar gekoppeld in infrastructure mode.

o ja en heb 100% bereik overal, want alles staat bij elkaar zodat slecht bereik is uitgesloten.

Ik hoop dat mijn verhaal te begrijpen is en dat iemand een oplossing heeft.
alvast bedankt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je de drives niet mapped (net use x: \\compname\sharename) maar gewoon browsed via Windows Networking is dat idd als dikke stront door een fijnmaal-koffie-filter.

Ik ga er dus vanuit dat je de shares niet gemapped hebt, probeer dat maar eens.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
wow wat een snelle reactie,

weet je ook hoe ik dat voor mekaar krijg??

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:45
Deze Computer -> Extra -> Netwerkverbinding Maken...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 13:15
RaZ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:53:
net use x: \\compname\sharename
dat kan je invoeren in de commandbox, maar wat ook werkt is bij "deze computer" onder extra klikken op "netwerkverbinding maken", daar de map met een driveletter koppelen.

edit:
spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door L0we op 13-12-2006 23:00 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
wat is dan het verschil tiussen een gemapte share en een niet gemapte share?
het gaat toch over de overdracht en die heeft toch geen voordeel van een gemapte share?

als je met de verklenner naar mijnnetwerklocaties gaat, dan gaat ie een complete scan doen voor ie weergeeft wat ie op dat moment iun het domein / werkgroepje klan vinden, en dat duurt wel wat langer, maar als je bestanden van a naar b stuurt hoeft dat niet een vertraging op te lopen als je de shares niet gemapt hebt.

en hoe dat moet

start - run - cmd - net use /help ;-)

dus zoiets als
net use N: \\pcnaam\sharenaam

Verwijderd

Topicstarter
hmm, zelfs dat lukt me niet kan je nagaan 8)7

Verwijderd

heb je deze problemen ook als je een interne FTP aanmaakt?
Pagina: 1