Welke Wireless netwerkkaart i.c.m. wl520g

Pagina: 1
Acties:

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Goedenavond,

Zoals de titel al zegt zoek ik een geschikte netwerkkaart i.c.m. een Asus router wl520g.
Mijn pc is nu nog aangesloten via een kabel, alleen de kabel is niet meer 100% in orde. De kabel kan alleen nog maar Half Duplex 10mbit/s draaien. Dit is natuurlijk niet echt leuk met een Chello Extreme abonnement.

De kabel vervangen is een te grote (rot)klus, en aangezien ik eigenlijk nooit meer game leek wireless mij een goede oplossing. De afstand die het signaal moet overbruggen is denk ik minder dan 10 meter, al moet het wel door het plafond heen. Ik heb rondgekeken naar welke wireless PCI kaart ik moet hebben, maar er zijn er enorm veel te vinden in allerlei verschillende prijsklasses.

Ik zat eerst te denken aan een Asus wireless kaart. Er zijn daar 2 versie's van. Namelijk de WL-138G v2 en de WL-138G Encore. Beide kunnen de zelfde snelheid aan, alleen is de WL-138G v2 een stuk goedkoper, bijna de helft. Weet iemand wat nou het grote verschil hier tussen is?

Daarna heb ik nog lopen zoeken naar bevindingen van deze twee kaarten. Bij de Tweakers Productsurvey bleek dat mensen niet echt positieve reacties hadden. Deze hadden dan met name betrekking op de signaalsterkte.

Mijn oog viel namelijk op deze twee kaarten van Asus zelf omdat ze mooi bij mijn Asus router zouden passen. Asus heeft namelijk een techniek waarbij het gebruik van deze twee kaarten en de router voor een snellere verbinding zorgt. Is dat flauwekul of zit er een kern van waarheid in? Als het onzin is, welke kaart kan ik dan het beste kiezen van een ander merk?

Of kan ik zelfs beter voor zo een usb-dongle gaan? Al lijkt mij dat altijd minder dan gewoon een PCI kaart. Zijn er verder nog zaken waar op te letten bij aanschaf van een wireless kaart?

Het budget is zo'n 50 euro. Meer wil ik er niet echt aan uitgeven namelijk.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk over heb kunnen brengen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Sinned