Toon posts:

Extreem tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na het doorlopen van alle mogelijke problemen en fouten ben ik echt genoodzaakt om er een post van te maken. Mijn tv-out heeft het namelijk altijd gedaan tot nu.

Ik heb een aopen gf 6600 256mb videokaart ik heb een een s-video > composite (tulp) adapter dan loop de kabel naar een scart blok naar mijn tv kabel is 5 meter geloof ik.

Tv heeft deze opstelling altijd geaccepteerd maar mijn beeld blijft grijs behalve bij het opstarten. (alles tot het inlog scherm is kleur dus na het bootlogo niet meer) in veilige modus zie ik kleur en zonder drivers heb ik kleur.

Mijn instellingen staat op pal b/(g ook geprobeerd en ntfs). Scart block staat op signal in. saturation staat goed. Geen probleem met verdere herkenning.
Resolutie 1024 / 32 bit kleuren (heeft altijd gewerkt) Naar aanleinding van het grote Faq heb ik ook 800x600 16bit op beide geprobeerd geen verschil. heb ook op 60/70/72 hertz gekeken.

Heb geprobeerd op de nieuwste drivers (ForceWare Release 90 / Version: 93.71) en op bijgeleverde van mijn vga kaart.(71.25)

Ik ben ten einde raad nog op het grote Faq of op nvidia fora vind ik een oplossing voor mijn probleem.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 12:51
Staan de instellingen van je videokaart ook goed?

Check of Force TV Detection enabled staat en bij Display Settings zul je even moeten kijken of Display op Clone staat.

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je in je drivers daadwerkelijk aangegeven dat die kaart Composite moet uitzenden :?

Het klinkt hier verdacht alsof zodra de drivers aangeschakeld worden het alleen S-Video uitzendt. Zo'n verloopstuk pakt dan alleen de luminance van de S-Video met zwart/wit beeld tot resultaat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de mogelijke oplossingen. maar ja settings op composite en s-video getest. Force detect is niet nodig want hij ziet mijn tv gewoon en ik heb altijd al met clone gewerkt. Heb ook geprobeerd of ik kleur krijg door alleen uit te breiden.

Maar niks lijkt te werken ik vind het zo vreemd word er gek van 8)7