Bij opstarten van mijn PC: PS2 mouse intialization Failure

Pagina: 1
Acties:

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hallo ik heb een probleem wat ik zelf niet op kan lossen omdat ik het niet kan vinden op me pc..

Als ik mijn pc opstart krijg ik elke keer dit als eerste scherm(dat scherm dat hij gaat kijken of het allemaal correct werkt, volgens mij krijgt niet iedereen dat..)

Scherm met volgende punten:

- memory frequence for pc133
- primary master
- primary slave
- secondary master
- secondary slave

press DEL to enter setup, ALT + F2 to enter AWDflash

Rechtsbovenin staat dat zo'n logo: van ENERGY EPA POLLUTION PREVENTER

(maar daar gaat het verder niet om die punten zijn alleen om aan te tonen welk scherm ik bedoel :9)

Het probleem is:

Linksbovenin staat een schermpje met: " Warning!
PS2 mouse intialization Failure !
Press any key to continue"

Ik heb een draadloos toetsenbord+muis(logitech ex110 desktop)
Dan heb ik een draadje in de ps2 mouse ingang en een snoertje in de usb(komen allebij vanuit de ontvanger).

Alleen hoe los ik dit op, opzich vindt ik het niet erg om steeds op press key te drukken maar ik wil toch wel graag dat de pc automatisch verder gaat. :) en als ik op een key druk om verder te gaan valt vervolgens me ontvanger + toetsenbord en muis uit en start dan weer opnieuw op :/

Als ik dan een key heb gedrukt kom ik bij een ander scherm waar staat dat ik 2
besturingssystemen op me pc heb geinstalleert en dan moet ik er 1 kiezen(ik heb al gevonden dat hij na 1 seconden gewoon doorgaat naar het bovenste van 2 besturingsystemen, dat is de goede.)
Ik heb een keer mijn Windows XP Professional herstelt, maar blijkbaar heeft hij het oude besturingssysteem niet verwijderd. Hoe verwijder ik dit als nog?

Alvast bedankt,

Wist niet zeker of ik het in dit topic moest plaatsen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dit is een melding die je BIOS geeft.
Je kan dit redelijk makkelijk oplossen door in je BIOS in te stellen (uit mijn hoofd gezegd bij Standard CMOS Settings, maar dat is ook afhankelijk van welk moederbord je hebt), dat hij niet moet stoppen bij welke error dan ook).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is inderdaad geen Windowsmelding. Ik verplaats je topic even.
Windows Servers en Server-software > Processors, Mobo's & Geheugen met titelfix

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wist niet zeker of ik het in dit topic subforum moest plaatsen.
Verkeerd gekozen B) Want wat heeft dit te maken met Windows Servers en Server-software?

WSS -> PMG. En ik verander de titel iets. "Opstarten van me pc" is ten eerste geen correct Nederlands en zegt ten tweede weinig over je vraag ;)
edit:

Hmm/ Ik ben traag.

Je wilt inderdaad in je BIOS instellen dat er niet wordt gecontroleerd op muizen. Dit heeft namelijk helemaal niets te maken met Windows, want gebeurd voor dat wordt geladen.
Al valt er niets te zeggen zonder te weten welk moederbord. Maar goed, het hoe en wat zal wel in de handleiding staan.
Dan heb ik een draadje in de ps2 mouse ingang en een snoertje in de usb
Eeuh, weet je dat zeker? Is de PS/2 kabel niet voor het toetsenbord? En daarbij: de specs geven aan of USB of 2x PS/2. Kan wat je doet wel volgens de handleiding van je tobo/muis?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Vraaag
  • Niet online
ok, ik ging naar Standard CMOS Settings
toen stond er:

Halt on: All Errors --> dat heb ik verandert in No Errors maar hij gaat alsnog niet in 1x door.. :/

[ Voor 32% gewijzigd door Vraaag op 13-12-2006 21:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Steek die paarse stekker eens in de paarse (keyboard) ingang... :z

Oslik blyat! Oslik!

• Vraaag
  • Niet online
Moederbord = Chaintech 9BIA

Het is een groene stekker.. dus die stop ik niet in het het paarse gat ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Vraaag op 14-12-2006 15:38 ]

• Vraaag
  • Niet online
[...]

Eeuh, weet je dat zeker? Is de PS/2 kabel niet voor het toetsenbord? En daarbij: de specs geven aan of USB of 2x PS/2. Kan wat je doet wel volgens de handleiding van je tobo/muis?
Ja ik weet ook niet hoor want het snoertje is de groene en die moet toch echt in de muisps2 ingang, en dan heb ik ook nog een snoertje wat in de usb gaat en die is volgnens mij van de muis of van de ontvanger zelf.. of van het toetsenbord, ik doe dat groene stekkertje wel ff in het paarse gat kijken wat er dan gebeurt..

Oh lol dat past niet eens :P

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Volgens mij heb je zo'n microsoft wireless dekstop keyboard/muis combo, de ontvanger sluit je aan op het moederpord met 2 stekkers, de ene stekker is van het toetsenbord (paars) die moet in het paarse gat!, de andere stekker is een usb stekker voor de muis interface, die moet in een usb gat.

Het enige wat je moet doen is even goed in de bios zoeken, naar of de optie om niet meer naar een muis te zoeken: of de optie om USB-mouse/keyboard support aan te zetten (zoek goed die moet er zijn)

heb je trouwens bij het verlaten van de bios wel gesaved? :)

~ Mijn prog blog!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

niet waar....

mijn logitech setje heeft ook een groene en die moet ook dus in het groene gaatje !
en de usb uiteraard in de usb

en bij al mijn computers(en of dit nou me amd tb 1000 is of me Allendale) :

groen = muis
paars = tobo

ik denk dat jij het gewoon juist had aangesloten en ergens je aansluiting gaar is :P

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-12-2006 23:32 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:24

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

dion_b schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:50:
Steek die paarse stekker eens in de paarse (keyboard) ingang... :z
Hoe kan hij anders in de BIOS komen ;)
CrankyGamerOG schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:30:
niet waar....

mijn logitech setje heeft ook een groene en die moet ook dus in het groene gaatje !
en de usb uiteraard in de usb

en bij al mijn computers(en of dit nou me amd tb 1000 is of me Allendale) :

groen = muis
paars = tobo

ik denk dat jij het gewoon juist had aangesloten en ergens je aansluiting gaar is :P
Ja, die conclusie trek ik dan ook.

@ Vraaag: Zou je het misschien ook nog met een andere pc kunnen testen? Dat je daar het draadloze toetsenbord en muis op aansluit?
Of dat je een "gewoon" toestenbord en muis op je pc aansluit? Misschien dat je die ergens kunt lenen anders?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

• Vraaag
  • Niet online
Ik heb me Bios gesaved, en ik heb 1 usb voor de muis en een groen stekkertje die dus ook in de muis ps2 ingang moet maar er zit niks in me toetsenbord(paars).

Als ik het in een andere pc doe gaat hij gewoon door :/

En ik ga me bios wel ff goed doorzoeken

[ Voor 67% gewijzigd door Vraaag op 15-12-2006 14:54 ]

Verwijderd

ik heb ook zoeen, dat setje kun je aansluiten met 1x usb óf 2x ps2, geen combinatie van die twee.
Als het goed is krijg je er zo'n verloopstekkertje (paarse) bij om de usb aansluiting te veranderen naar Ps2.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:30:
ik heb ook zoeen, dat setje kun je aansluiten met 1x usb óf 2x ps2, geen combinatie van die twee.
Als het goed is krijg je er zo'n verloopstekkertje (paarse) bij om de usb aansluiting te veranderen naar Ps2.
ook de grootste onzin wat je uitkraamt, ik heb al 2 jaar zon set en altijd aangesloten met
1x usb en 1xps2
(of het nodig is is een 2e, en weet ik ook niet, maar het kan wel)

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-12-2006 16:02 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Vraaag
  • Niet online
Ik heb geen Paars stekkertje gekregen om die op de usb te zetten..

heb me hele bios doorgezocht ik kan niks vinden :/

[ Voor 84% gewijzigd door Vraaag op 16-12-2006 20:27 ]

Pagina: 1