Ik heb niets aangepast, omdat ik niet weet hoe ik moet verwijzen naar die verborgen partitie.
Wanneer ik kies voor Windows1, start nog altijd die op van sda1 en niet die van sda2. Loopt ook vast.
2 dingen:
1) dat na gebruik van die hidden partition Linux niet meer wil starten is vrij logisch - die hidden partition weet niet van het bestaan van Linux en Lilo af en doet er dus niets mee. Sterker nog, het is mogelijk dat het de hele schijf opnieuw gepartitioneerd heeft en daarbij je Linux-partitie dus verwijderd heeft (vandaar dat het niet meer wil starten)
2) of dat zo is, en bovendien welke partities ueberhaupt aanwezig zijn, kun je vrij eenvoudig achterhalen door (evt vanaf bootcd) als root
fdisk -l in te voeren. Dan krijg je een lijst van aanwezige schijven en partities. Vind je dan je Linux-partities terug (te herkennen aan het "System" gedeelte helemaal rechts bij fdisk output), dan is het vrij eenvoudig: draai simpelweg
lilo om Lilo weer te installeren. Bovendien kun je dan ook gelijk de Hidden Partition in lilo.conf toevoegen.
Mochten de Linuxpartities weg zijn, dan is een ding duidelijk: die verborgen partitie wil niet samenwerken met een ander OS (of met name met een andere partitionering). Sowieso zijn dat soort recovery-partities slecht te combineren met een eigen indeling van je systemen. IMHO zou je (ook al gebruikte je geen Linux) beter af zijn om dat ding te verwijderen en zelf te zorgen voor recovery media (Windows CD, benodigde programmatuur). Komt bij dat je dan ook cross-platform apps kunt kiezen die zowel onder Windows als Linux te gebruiken zijn