Veel (maar ook serieuze reacties) worden weggemod

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-11 21:53
Waar ik me aan erger is dat er regelmatig als je post bij nieuwsberichten dat er mensen zijn die je reacties omlaag modden. Bijvoorbeeld:

nieuws: China voert controlesysteem voor games in

Dit is maar een voorbeeld, het komt ook vaker voor. Het is zo irritant. Mijn reactie was dan misschien iets minder serieus, maar andere mensen reageren wel serieus en mensen modden die dan ook gewoon een -1 toe.. Wat vinden jullie hiervan en kan hier niet eventueel wat aan gedaan worden?

_@/'

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Daar is een heel team van recue rangers voor: Tweakers.net Moddereter Forum

* Delerium zal eens kijken
In afwachting van een move van deze draad :)

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-11 21:53
Oh ok :$

Nouja, voor de duidelijkheid, het gaat niet om dat ene nieuwsonderwerp, maar meer om de mensen an sich die er een 'sport' van maken om alles naar beneden te modden..

_@/'

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
* Yoeri geeft Ecte het 'Rescue Rangers-approved' stempel

Afbeeldingslocatie: http://acan12.23.free.fr/rescue/images_index/logo.gif

Sounds like a job for the Molice Squad 8)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Steephh schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:54:
Oh ok :$

Nouja, voor de duidelijkheid, het gaat niet om dat ene nieuwsonderwerp, maar meer om de mensen an sich die er een 'sport' van maken om alles naar beneden te modden..
In deze draad kijk ik het even aan, zeker omdat men qua reacties toch steeds dezelfde basishouding aannemen... die an sich niet zoveel toevoegt.
:)

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ja,m ik loop er ook net tegenop. Plaats een reactie op hacker veroordeelt. Ik weet dat er onder Tweakers best ook wel hackers kunnen zitten, dus mijn berichtje tegen het zere been kan zijn...... Dus gelijk weggemodereerd.

Liever heb ik er een discussie over. Kunnen ze mij ook nieuwe inzichten geven O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Pjerry op 22-12-2006 22:14 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 15:13

Surkow

$µr|{0w

Ik kan er ook over mee praten. Recent werd ik nog weggemod bij het nieuws bericht over de 3D desktop omgeving omdat mensen het niet eens waren met "mijn" mening. Helaas hielp het niet om uit te leggen dat m'n post verkeerd begrepen was (het ging om andermans meningen). Ik zie dat mensen vaak modden op basis van hun mening en niet op basis van goed onderbouwde posts. Gaat dat modden nou niet in de toekomst veranderen?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 16:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yup, zo ook hier: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1869647
Je zal eens een mening hebben die niet strookt met de menigte, maar wel degelijk gefundeerd is. Hopla, -1 troll, -1 flamebait. Right :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En als .oisyn nou die edit weghaalt zodat het op 1 reply lijkt dan blijft 'ie aandacht trekken.
Surkow, zou jij een linkje kunnen posten, dan zal ik tzt de boel nalopen

* Delerium erg druk vandaag

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-11 16:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Like this?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Yup, zo ziet dezelfde reactie er toch beter uit :)

Pjerry: je hebt an sich idd een precair punt, namelijk dat je privacy niet echt boeit. Ik ben het er niet echt mee eens, maar dat is hier irrelevant. Ik wil je alleen wijzen op enkele delen in je replies, namelijk:
|:( |:( |:( |:(
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1869606
Met enige animaties in je reply met zulke inhoud zal men niet snel geneigd zijn om jouw andere standpunt over te nemen.
Ook in je andere reply staat
Maar ten eerste is het dom als je je netwerk niet beschermt
Ofwel user-error. Je kan een user een hoop verwijten, maar zelfs zijn domheid is een force of nature. Dat het dom is klopt, maar dat betekend niet dat de fabrikant daarmee klaar is. Een user verwijten dat 'ie ergens de ballen verstand van heeft kan ook door de complexiteit van de materie komen. Of, in jouw voorbeeld, het blijkbaar onterechte vertrouwen in WiFi beveiliging. Dat zal dan wel terecht dom zijn, maar laakbaar bij de fabrikantszijde en niet bij de user. Door het zo simpel te stellen als feit, maak je niet gek veel kans om omhoog te gaan.
Maar omlaag zou in beide gevallen ook best onterecht zijn.

* Delerium zal de Looking Glass draad nog eens nalopen

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-11 15:13

Surkow

$µr|{0w

ecteinascidin schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:02:
En als .oisyn nou die edit weghaalt zodat het op 1 reply lijkt dan blijft 'ie aandacht trekken.
Surkow, zou jij een linkje kunnen posten, dan zal ik tzt de boel nalopen

* Surkow erg druk vandaag
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1868545

Gelukkig is het al bijgetrokken. :D

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-11 20:32

botoo

💀 too old to die young

offtopic:
@ .oisyn: ik zie dat je je signature hebt 'opgefleurt' met de meest inzichtvolle +4 reactie uit 2006?
_O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

.oisyn schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:00:
Yup, zo ook hier: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1869647
Je zal eens een mening hebben die niet strookt met de menigte, maar wel degelijk gefundeerd is. Hopla, -1 troll, -1 flamebait. Right :P
Ik vind het schandalig, heb je direct een punt van mij erbij gegeven. 8)

Pjerry leest de les....

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

ecteinascidin schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:58:
Yup, zo ziet dezelfde reactie er toch beter uit :)

Pjerry: je hebt an sich idd een precair punt, namelijk dat je privacy niet echt boeit. Ik ben het er niet echt mee eens, maar dat is hier irrelevant. Ik wil je alleen wijzen op enkele delen in je replies, namelijk:

[...]

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1869606
Met enige animaties in je reply met zulke inhoud zal men niet snel geneigd zijn om jouw andere standpunt over te nemen.
Ook in je andere reply staat
[...]
Ofwel user-error. Je kan een user een hoop verwijten, maar zelfs zijn domheid is een force of nature. Dat het dom is klopt, maar dat betekend niet dat de fabrikant daarmee klaar is. Een user verwijten dat 'ie ergens de ballen verstand van heeft kan ook door de complexiteit van de materie komen. Of, in jouw voorbeeld, het blijkbaar onterechte vertrouwen in WiFi beveiliging. Dat zal dan wel terecht dom zijn, maar laakbaar bij de fabrikantszijde en niet bij de user. Door het zo simpel te stellen als feit, maak je niet gek veel kans om omhoog te gaan.
Maar omlaag zou in beide gevallen ook best onterecht zijn.

* Pjerry zal de Looking Glass draad nog eens nalopen
Dank je voor je commentaar, die icons op het eind heb ik direct weggehaald, ik bedoelde daar verder niets mee (was alleen om een beetje op te leuken). Verder valt de veroordeling wel mee, vind ik, de meeste mensen (zo niet iedereen) weet dat zijn WiFi beveiligd moet worden (staat overal). Toen ik het van mijn overbuurman merkte ben ik ook direct bij hem langs gegaan om hem te helpen om de beveiliging een beetje op te schroeven.

Het maakt mij overigens niet zoveel uit of mijn inbreng door anderen verhoogd wordt. Wat ik wel belangrijk vind, is het feit dat iemand het omlaag schroeft met de score van -1 flamebait. Want het allerlaatste dat ik wil doen is mensen beledigen.

Toevoeging:

Overigens boeit privacy mij wel, als je het echt goed leest kun je dat er ook uithalen. Ik heb een enorme hekel aan de identificatieplicht op dit ogenblik (onlangs nog een discussie over gehad met de politie). Daarom heb ik het ook over wetgeving die het precies omschrijft en niet zoals Bush nu doet, gewoon tegen de regels ingaan onder het motto "terrorisme bestrijden", elk middel heiligt het doel.

Nee, ik vind privacy HEEL belangrijk, maar overtreders van de wet, waar iederen, jij en ik last van hebben moeten wel gepakt kunnen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Pjerry op 22-12-2006 22:28 ]

Pjerry leest de les....

Pagina: 1