Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1
2
3
| .box{
BACKGROUND: url(band.gif) no-repeat;
} |
en
1
2
3
| .bovenin{
BACKGROUND: url(band.gif) no-repeat;
} |
is dan hetzelfde
[ Voor 65% gewijzigd door Pkunk op 13-12-2006 19:12 ]
Hallo met Tim
1
2
3
| .box.bovenin { BACKGROUND: url(band.gif) no-repeat; } |
Regeren is vooruitschuiven
1
2
3
| .box_bovenin { BACKGROUND: url(band.gif) no-repeat; } |
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Een P die bedoeld is als error bericht moet dienen:
1
| <p class="msg error"></p> |
1
2
3
| .msg { background:gray; } .error { border:2px solid red; } .note { border:2px solid blue; } |
Dit zorgt er voor dat je P zowel een grijze achtergrond krijgt als een rode border. Je kunt nu eenvoudig alle "berichten" een bepaalde stijl geven, en met de .error & .note de verschillen aanbrengen.
Ik zou alleen geen foolproof oplossing weten om die classes nu nog aan te passen. Lijkt me dat je het allemaal moet doorlopen. Maar wat Smith ook zegt; hoe kan 't dat je er pas aan 't einde achter komt.. als je CSS niet (volledig) werkt, zie je dat toch gelijk.
-- edit --
@T-MOB;
Dat zou ik zeker niet aanraden. Vooral voor mensen die nog niet zo veel met CSS hebben gewerkt zal dat erg verwarrend kunnen zijn.
1
2
| .box .bovenin{ /* deze stijl is voor een class .bovenin _in_ een class .box */ } .box.bovenin { /* deze stijl is voor de class .box.bovenin */ } |
Lijkt imo te veel op elkaar. Je moet toch de classnames aanpassen, zou ik eerder kiezen voor een - of _ of nog beter, gewoon de spatie er uit.
[ Voor 23% gewijzigd door OkkE op 14-12-2006 09:17 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
In dit geval zou ik even kijken naar wat de bestaande styles al zijn, of even navragen wat een class betekent. Als je de box bovenin echt alleen via .box.bovenin kunt bereiken, dan kun je die definitie gebruiken, anders gewoon .box los en .bovenin laten voor wat het is (of andersom natuurlijk).
Zojuist mijn collega gesproken, het verhaal zo uitgelegt. Met wat excuses 'kon niet uploaden' en 'werkte hier wel' beweerde hij dat het opeens niet meer werkte, maargoed. Een aantal CSS onderdelen deden het wel (href kleuren, background etc, mischien daarop blind gestaard dat het werkte). Ik heb het advies gegeven om simpel de spaties eruit te halen of een _ te gebruiken (boxonder tabelrechterkant etc) om het direct te laten werken, maar anders toch verkorte _enkele_ namen te gaan gebruiken en te vervangen (hij gebruikt EditPro welke zoek&vervang in bestanden kan doen).
Bedankt allemaal
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2006 09:47 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1
| .class1.class2 {} |
bugged in IE < 7
Intentionally left blank