Probleem met video aansluiten op receiver

Pagina: 1
Acties:

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben momenteel bezig om mn componenten op mn receiver aan te sluiten. De bedoeling is dat alle componenten (audio & video) door middel van de switch op de receiver geselecteerd kunnen worden.

Ik heb de VIDEO_OUT van de videorecorder door middel van een Scart -> 3x Tulp op de VIDEO_IN (rood/wit/geel) van de receiver aangesloten. Als ik nu het videokanaal selecteer op mn receiver krijg ik geen videobeeld op mn tv te zien.

Mn dvd speler heb ik op de DVD ingang aangesloten en werkt naar behoren wanneer ik het dvd kanaal selecteer. De TV zit op het VIDEO_OUT kanaal van de receiver aangesloten. Scart -> 3x tulp

Waar dient de monitor out voor op een reciever?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Sluit eens de videorecorder aan op de dvd ingang en de dvd speler op de videorecorder ingang ter controle van het een en ander.

Een monitor-out kan je b.v. de mogelijkheid geven een bepaalde ingang anders dan de actieve te monitoren. Voor de exacte implementatie in jouw geval, kun je mogelijk meer gegevens vinden in de handleiding van de bewuste receiver.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28
Heeft die videorecorder soms meerdere SCART aansluitingen?
Vrijwel altijd is alleen op de eerste SCART aansluiting een video-uit signaal beschikbaar. :)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de hulp. Alles zat goed aangesloten. Alleen bleek de fout te zitten op een plek die ik (schaam) helemaal over het hoofd had gezien.

De kabel betrof namelijk een scart in kabel ipv een scart out kabel. stom, stom. :)