Snelheid download en snelheid hardware klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-03 15:41
Hallo,
Mijn internetverbinding heeft een max. snelheid van 8Mbps (8Mbit, 1Mbyte).
Zoals je op de screenshot hieronder kan zien is mijn lijnsnelheid 54Mps.
Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06503/snelheid.png

Maar zodra de snelheid op 18Mbps of 11Mbps springt springt mijn download snelheid direct naar < 100 kilobytes/s (Heb getest met Usenet).
Ik upload niks maar m'n snelheid gaat toch omlaag naar < 100 kilobytes/s als de snelheid naar 11Mbps of 18Mbps
Weet iemand hoe dit komt?

Bvd,

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan je het nu niet zosnel met de exacte bnamingen uitleggen, maar het komt er, naar mijn idee, opneer dat WiFi gewoon veel meer overhead heeft. Een bekabelde verbinding is over het algemeen ook een stuk stabieler met minder overhead. Mogelijk dat jij je WiFi verbinding ook hebt beveiligd dit geeft ook extra overhed boven op de standaard overhead.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Devrim
_Dune_ schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:38:
Ik kan je het nu niet zosnel met de exacte bnamingen uitleggen, maar het komt er, naar mijn idee, opneer dat WiFi gewoon veel meer overhead heeft. Een bekabelde verbinding is over het algemeen ook een stuk stabieler met minder overhead. Mogelijk dat jij je WiFi verbinding ook hebt beveiligd dit geeft ook extra overhed boven op de standaard overhead.
M'n verbinding is beveiligd met WPA-PSK (TKIP) (tijdje geleden WEP maar het word hier steeds drukker ;) ) maar het kan toch niet zo zijn dat het zo veel/zo'n grote effect heeft op mijn snelheid?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 17:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die snelheid springt alleen terug als je draadloze verbinding brak is. Dus signaal niet sterk genoeg. Ik kan me best voorstellen dat dit een nadelig effect heeft op je downloadsnelheid, ook al geeft windows aan dat de max van de verbinding nog ruim voldoende is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Devrim
Orion84 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:42:
Die snelheid springt alleen terug als je draadloze verbinding brak is. Dus signaal niet sterk genoeg. Ik kan me best voorstellen dat dit een nadelig effect heeft op je downloadsnelheid, ook al geeft windows aan dat de max van de verbinding nog ruim voldoende is.
Maar ik kan hier dus niet echt veel aan doen buiten een extra toegangspunt te creëren (2e draadloze router)?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 09:47
Je verwart ook Bits met Bytes. 18 of 11 Mbps is Megabit. Je zegt dat je downloadsnelheid 100 kilobytes is. Je kan geen appels met peren vergelijken ;)

11Megabit is 11264 kilobit / 8 is 1408 kilobyte. Dan nog de hierboven genoemde overhead eraftrekken, en dan vind ik 100kilobytes (kijkend naar mijn eigen wireless thuis) nog niet zo heel slecht :O

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Devrim schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:45:
[...]

Maar ik kan hier dus niet echt veel aan doen buiten een extra toegangspunt te creëren (2e draadloze router)?
Je hebt ook range extenders, deze pikken het signiaal van WiFi Router/AP op en versterken het signiaal weer. Je kunt er ook voor kiezen een extra AP (Acces Point) er bij te zetten. Maar inderdaad wanneer je verdinding regelmatig wissel tussen de snelheden 54, 18 en 11Mbps dan heb je gewoon niet een super ontvangst. Het signiaal kan door verschillende dingen worden gestoord o.a. muren of plafonds waarin metaal is verwerkt of wanneer er een magnetron tussen het AP/Router en je laptop/desktop staat kan dit ook voor negatief effect zorgen. Een madnetron maakt namelijk gebruik van dezelfde frequenties en kan een WiFi netwerk dus behoorlijk storen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Devrim
magiel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:49:
Je verwart ook Bits met Bytes. 18 of 11 Mbps is Megabit. Je zegt dat je downloadsnelheid 100 kilobytes is. Je kan geen appels met peren vergelijken ;)

11Megabit is 11264 kilobit / 8 is 1408 kilobyte. Dan nog de hierboven genoemde overhead eraftrekken, en dan vind ik 100kilobytes (kijkend naar mijn eigen wireless thuis) nog niet zo heel slecht :O
Volgens mij verwar ik niks maar ok :P
Mijn download snelheid is 8Mbits
Ik kan alleen de volle 8Mbits eruit halen als mijn signaalsterkte @ 54Mbps is.
Anyway..ik laat alles maar zoals het is..Ik heb vaak 54Mbps alleen soms irritant dat als je aan het gamen ben en downloaden dat snelheid flink omlaag gaat...
Pagina: 1