Toon posts:

LaCie Ethernet Disk Upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje een LaCie Ethernet Disk van 300GB die aan mijn router hangt, ding werkt perfect alleen is ie iets te klein voor mij dus heb hem open gemaakt (geen garantie meer, weet ik) en een Maxtor 500GB erin gezet (PATA). Probleem nu is dat hij via netwerk niet meer werkt; LaCie IP Configurator kan niks vinden.

Aangezien hij ook via USB aangesloten kan worden heb ik hem even via USB aangesloten en partitie gemaakt en geformatteerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Als ik de oude HDD erin zet werkt hij gewoon goed via netwerk.

Iemand een idee waar het aan kan liggen ? Of is het onmogelijk om HDD te vervangen ?

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:22

LegacyCode

De crack van de division

Voor dat delen via LAN zal der wel een mini-besturingssysteem aanwezig moeten zijn.
Ik vermoed dat op die 300GB schijf een al dan niet hidden partitie is van enkele megabyte waar dat OS opstaat. Je zou dan Ghost kunnen gebruiken om dat te dupliceren.
Op de website van LaCie staat anders ook Ethernet Disk Restore. Denk dat je dat moet gebruiken ;)

legacycode.net

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik zou beide schijven eens aan een PC hangen en dan via Ghost alle data overzetten.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Topicstarter
Aan Ghost heb ik helaas niks aan want mijn mobo (P5B Deluxe) heeft maar een IDE aansluiting dus kan niet 2 PATA schijven aansluiten + mijn DVD brander om Ghost CD te kunnen booten. Disk 2 Image gaat ook niet aangezien ik geen 300 GB vrije ruimte heb op mijn PC.

Zal eens kijken of ik iets met die Ethernet Disk Restore kan doen..

/Edit:

3) Sluit een extern USB-cd-rom-station aan op een van de Hi-Speed USB 2.0-poorten van de Ethernet Disk.

Waarom maken ze het altijd moeilijk ? Waar moet ik nou een extern USB-cd-rom-station vandaan toveren. Dat wordt dus ook niks...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 18:43 ]