Toon posts:

Acer Laptop start niet door

Pagina: 1
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, bij een laptop van mij is het volgende een groot probleem.
Zo gouw als ik hem aanzet dan gaat de koelventilator aan en begint de hardeschijf optespinnen.
Het lampje van de HD brandt dan drie keer en daarna gaat hij niet verder met booten.
Alleen het lampje van de spanning blijft branden, voor de rest verschijnt er ook niets op het scherm hij piept ook niet(fout meldingsignaal van BIOS)

Zelf al getest:
HD in een andere computer.
Batterij eruit (nachte eruit) alleen met voedingskabel opstarten.
Geheugen per 1 opstarten(2x256)
Station heeft geen floppy drive alleen via usb floppy
Bios is niet te benaderen.

Computerwinkels/leverancier melden:
Mogelijk defect onboard videokaartje kosten a 600 euro(oftewel nieuwe kopen)
Defect scherm
Laptop is van mei 2003 enja geen garantie meer.

Iemand nog een idee/ervaring

Acer WLMI 2316 centrino 1,5ghz 40gb HD 2x256 geheugen(kingston)

Verwijderd

Ook niks op een externe monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Zal dat even proberen en apart opstarten met een cd.

Verwijderd

Typisch..
Heb sinds dinsdag zelfde probleem met mijn 5024 Wlmi, 14 mnd oud

Na onderzoek door leverancier: reken maar op 500 euro
(Externe monitor is geprobeerd, levert ook niks op..)

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen ?

Verwijderd

Ik ken wel het probleem bij sommige laptops van Acer dat ze niet opstarten als er een USB device aangesloten is op het moment dat je hem aanzet.
Het is een longshot, maar je zou het eens kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd het volgende:

1. externe monitor
2. Open maken(kan niets los of verdachts zien
3. USB floppy

Alles zonder resultaat.
Opstarten gaat als volgt; powerled gaat aan, ventilator, hd spint op, dvd rom seek, en alles stopt geen ventilator meer alleen het powerled brand.

Verwijderd

Topicstarter
Even volledig uit elkaar gehaald, ja eigenlijk niets bijzonders opgevallen.
oa. gekeken of de bios batterij er goet inzat.

alles weer vast gezet en nu laat het alleen alle lampjes continu branden verders doet ie dus niets meer, uitzetten gaat alleen nog via het verwijderen van de batterij.

Oftewel hij is zo dood als pier..

Verwijderd

Processor en memory elders laten testen, als die nog goed zijn is wss je moederbord gestorven, of je bios corrupt geraakt. Zou je een bios recovery voor je model moeten proberen om dat laatste uit te sluiten. Laadt je batterij nog op, of werkt dat ook niet meer? (verstoord spannigscircuit)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met elders laten testen(in de winkel?)

Batterij zelf gemeten en heeft spanning(gemeten met multimeter), deze is vast gesoldeerd op het moederbord.

Kan het zo zijn dat als alle lampjes alleen blijven branden er ergens op het systeem kortsluiting wordt veroorzaakt door het niet correct samenbouwen nadat alles er uit is geweest.

Veders doet hij niets meer, alleen de lampjes gaan aan ;(

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
Iemand die ik ken heeft precies hettzelfde probleem ook geprobeerd alleen een enkele x starte die laptop nog wel door. Externe monitor geprobeerd geen succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 02:35:
Wat bedoel je met elders laten testen(in de winkel?)
Kan het zo zijn dat als alle lampjes alleen blijven branden er ergens op het systeem kortsluiting wordt veroorzaakt door het niet correct samenbouwen nadat alles er uit is geweest.
Veders doet hij niets meer, alleen de lampjes gaan aan ;(
Kortsluiting kan, processor niet goed gemonteerd of kapot, memory overleden, te lang schroefje in kort gat door het moederbord gedraaid, kan allemaal. Processor en memory in een winkel of bij een kennis oid met eenzelfde socket moederbord laten testen dus? Had een zelfde geval, en wist voor 5 euro testgeld iig dat mijn processor en memory goed waren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:56:
[...]

Kortsluiting kan, processor niet goed gemonteerd of kapot, memory overleden, te lang schroefje in kort gat door het moederbord gedraaid, kan allemaal. Processor en memory in een winkel of bij een kennis oid met eenzelfde socket moederbord laten testen dus? Had een zelfde geval, en wist voor 5 euro testgeld iig dat mijn processor en memory goed waren.
Dat met die schroefjes zou wel eens kunnen, was echt een gepuzzel om de juiste schroefjes te vinden en waar deze dan thuis horen
Pagina: 1