Alternatief 3dmark ?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello,

Ik zit met een irritant probleem.. Als ik langere tijd spellen speel krijg ik wel eens een zwart scherm.. Daarna moet ik de pc uitzetten voordat ik weer beeld krijg.. Dit gebeurd onregelmatig bij alle spellen.. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, geheugen voeding drivers bios settings..
De leverancier neemt de videokaart niet terug omdat hij geen problemen geeft met 3dmark....

Als ik 3dmark aanzet en die 24 uur laat lopen gebeurd er helemaal niets.. Alles is dat in orde..

Zijn er nog andere programma's behalve 3dmark die je videokaart echt op zn flikker kan geven zeg maar??

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:43

Snippertje

Light up your life

Dat mag de leverancier niet eens doen...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• metallicelmo
Razor.Timo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:09:
Dat mag de leverancier niet eens doen...
Tsja toch is het zo... Als ze hem inbouwen en 3dmark achter elkaar draaien en zelf een spelletje opstarten en even spelen is er niets aan de hand... Ik snap er echt geen reet meer van

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als hij het bij de leverancier wel doet zou ik toch je voeding eens verdenken. Geef eens wat specifieker aan wat bij jou "alles geprobeerd" inhoudt. Heb je voltages en temperaturen gechecked?

• metallicelmo
RoD schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:17:
Als hij het bij de leverancier wel doet zou ik toch je voeding eens verdenken. Geef eens wat specifieker aan wat bij jou "alles geprobeerd" inhoudt. Heb je voltages en temperaturen gechecked?
Alle temperaturen goed.. Voeding 2x al vervangen voor de zekerheid. ( is nu 430W )
Ander geheugen getest. Windows opnieuw geinstalleerd + nieuwste drivers.
En nogmaals, De rest van de pc werkt 100%.. Je kunt dagen achter elkaar gewoon doorwerken.. Maar als je een spel gaat spelen gaat het na een tijdje mis.. Dan krijg je een zwart scherm en moet je de pc uitzetten.. Daarna krijg je pas weer beeld.. Als je 3d mark 05 / 06 laat draaien achter elkaar gebeurd er helemaal niets en de score is ook niet slecht...

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 20:12
Om wat van videokaart gaat het en om welke spellen. Het is misschien ook handig als je je specs even geeft ;)

En weet je zeker dat het aan je videokaart ligt?
Als je de mogelijkheid hebt om hem in een andere pc te testen dan zou ik dat eens doen.

• metallicelmo
martijn1992 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:25:
Om wat van videokaart gaat het en om welke spellen. Het is misschien ook handig als je je specs even geeft ;)

En weet je zeker dat het aan je videokaart ligt?
Als je de mogelijkheid hebt om hem in een andere pc te testen dan zou ik dat eens doen.
Inderdaad vergeten.. Het gaat om een Asus Geforce 6600 GT 256 mb PCI Express

moederbord : Asus P5GD1 Pro
processor : Intel Pentium 640 ( 3,2 GHZ S775 )
geheugen : 2x Corsair 512 DDR 2
harddisk : 1x Western Digital 200GB SATA 2
voeding: Cooler Master Realpower 430W

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

NU nog welke spellen specifiek je deze problemen hebt, als het om opengl spellen gaat, kan het heel goed dat je in 3dmark niks tegenkomt.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

metallicelmo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:08:
Als ik langere tijd spellen speel krijg ik wel eens een zwart scherm.. Daarna moet ik de pc uitzetten voordat ik weer beeld krijg.. Dit gebeurd onregelmatig bij alle spellen..
Zeg eens even wat voor kaart je hebt want dit klinkt me bij een bepaalde serie kaarten bekend in de oren.
Zie net wat voor kaart je hebt. De 6600 serie heeft het probleem wat ik noemde niet voor zover ik weet.
Testen in een andere PC lijkt me een aanrader.

Verder zijn er echt nog wel andere programma's om je 3D kaart eens flink te benchen. Doe eens beter zoeken.
Een aardige OpenGL benchmark is GLexcess. De laatste versie is helaas wel niet meer het nieuwste van het nieuwste maar dat komt omdat de maker het erg druk heeft met zijn normale job, maar excess2 komt er aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2006 19:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je kunt ook aquamark proberen :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Houdt even wel in de gaten dat als je 3dMark laat lopen, er verder niks gebeurd met je PC.

Wanneer je een spel speelt, dan werkt je geluid mee, je muis, je toetsenbord, je DVD-speler etc.

Benchmarken en een spelletje spelen is echt niet hetzelfde.

Aangezien 3dMark geen probleem geeft, moet je denk ik het ergens anders dan bij je videokaart gaan zoeken. Of wellicht, anders dan ALLEEN je videokaart.

Kijk eens bijv ook naar op welke resolutie 3DMark draait en op welke je spellen.

En ook wel handig, over welke spellen gaat het?

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-07 21:19
Ik heb ook precies hetzelfde met mijn systeem. Ik heb zelf een 7800GTX 512mb, en ook zeer willekeurig in een spel werd het scherm zwart en moest je de PC uit/aan doen om weer beeld te krijgen.

Ook ik heb een andere mobo, voeding en geheugen getest, maar dat maakte allemaal niks uit.

Heb er nu een 7900GS in, en die werk al dagen weer prima; en de 7800GTX zit bij mijn broer in, en die werkt ook weer dagen prima?! Zou je dus zeggen dat het niet aan mijn mobo, voeding of geheugen ligt, maar eerder aan iets anders.

En zoals Ackermans als zei, misschien moeten we het ergens anders zoeken, maar ik zou niet weten wat een zwart scherm kan veroorzaken?

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 20:12
SuB-ZeuZ schreef op donderdag 14 december 2006 @ 14:34:
Ik heb ook precies hetzelfde met mijn systeem. Ik heb zelf een 7800GTX 512mb, en ook zeer willekeurig in een spel werd het scherm zwart en moest je de PC uit/aan doen om weer beeld te krijgen.

Ook ik heb een andere mobo, voeding en geheugen getest, maar dat maakte allemaal niks uit.

Heb er nu een 7900GS in, en die werk al dagen weer prima; en de 7800GTX zit bij mijn broer in, en die werkt ook weer dagen prima?! Zou je dus zeggen dat het niet aan mijn mobo, voeding of geheugen ligt, maar eerder aan iets anders.

En zoals Ackermans als zei, misschien moeten we het ergens anders zoeken, maar ik zou niet weten wat een zwart scherm kan veroorzaken?
Het kan dan misschien ook aan de combinatie van onderdelen liggen aangezien de GTX het gewoon goed in de pc ban je broer doet.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

mvds

Totally awesome!

Te weinig airflow kan ervoor zorgen dat je grafische kaart in sommige situaties zo heet aanloopt dat de thermische beveiliging erop springt.

Maar vertel eens wat meer, alles blijft gewoon doorwerken? Het is niet zo dat de hele PC in een soort van powersave gaat? Kan je kijken wat ie doet met een andere monitor? Probeer ook eens je monitor op de andere uitgang van je kaart aan te sluiten. Misschien twee monitoren tegelijk, vallen ze dan alletwee uit? Prop er desnoods een PCI VGA kaartje bij om te kijken of je daar nog het een of ander op kan zien. Log eens de output van een prog zoals MBM, of Asus Probe. Of welk ander tooltje dan ook die kan loggen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

metallicelmo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:08:
Hello,
...

De leverancier neemt de videokaart niet terug omdat hij geen problemen geeft met 3dmark....
Salland toevallig? Daar heb ik het zelfde euvel gehad.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
een avondje prime95 torture test draaien gaat ook goed? dan kun je pas echt goed zien of de rest van je pc wel lekker werkt, gamen is net als primen namelijk een van de zwaarste dingen voor de pc.

Probeer ook eens met de kast open te spelen en er een 'mensen koeler' op te zetten, als het dan nog gebeurt is het weer geen warmte probleem.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1