Toon posts:

Disk Utility loopt altijd vast

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iMac met OSX Tiger.

Daarnaast heb ik een 2.5" externe HDD via USB2.0 aan deze iMac gekoppeld.
Op deze HDD staan twee partities, waarvan 1 met WinXP.

Als ik via Disk Utility / Schrijfhulpprogramma deze externe schijf wil formatteren (als Mac OS Extended) en/of partitioneren, dan loopt disk util vast en is de HDD zo verkloot dat ik er niks meer mee kan.
<Force quit>

Als ik de 2.5" schijf terugdoe in de laptop kan ik er niks meer mee, want er staat volgens de laptop geen OS meer op...

Nu heb ik hetzelfde bij een 2e schijf geprobeerd, maar ook hier hetzelfde probleem!

Het moet toch gewoon kunnen dat ik een schijf volledig kan formateren, zonder dat Disk Util vastloopt?!

Wie kan helpen?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb het idee dat je HDD's gewoon kapot zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Matias op 13-12-2006 19:23 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Al geprobeerd om een Linux Live CD te starten en die disk te formatteren? Misschien vanuit de OSX setup?
Helemaal kaal maken en dan aan je Mac hangen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Waarschijnlijk heb je met je mac disk utility de mbr van je schijf verkloot. Ik zal erbij zeggen dat ik verder niks van apple weet O-) . Je kan het misschien met een fixmbr oplossen, anders gewoon een quick low level format uitvoeren, kan je schoon beginnen :).

Verwijderd

Topicstarter
Matias schreef op woensdag 13 december 2006 @ 19:23:
Ik heb het idee dat je HDD's gewoon kapot zijn.
Nee dat is absoluut niet zo. Beide HDD werken gewoon bij een windows install of format.
zAo schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:13:
Al geprobeerd om een Linux Live CD te starten en die disk te formatteren? Misschien vanuit de OSX setup?
Helemaal kaal maken en dan aan je Mac hangen.
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, maar heb zo'n Live CD niet bij de hand.
Ik kan misschien de OSX installatie CD erin doen en dan rebooten, maar ben bang dat ik dan de gegevens van mijn iMac HDD kwijt ben...
stefan001 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:54:
Waarschijnlijk heb je met je mac disk utility de mbr van je schijf verkloot. Ik zal erbij zeggen dat ik verder niks van apple weet O-) . Je kan het misschien met een fixmbr oplossen, anders gewoon een quick low level format uitvoeren, kan je schoon beginnen :).
Fixmbr op een iMac..?

Ik moet zo'n HDD toch gewoon in OSX kunnen formatteren zodat ik 1 MacOS partitie krijg en verder niets...

Ik heb hetzelfde ook op een Macbook geprobeerd, zelfde probleem...

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:07:
[...]

Fixmbr op een iMac..?

Ik moet zo'n HDD toch gewoon in OSX kunnen formatteren zodat ik 1 MacOS partitie krijg en verder niets...

Ik heb hetzelfde ook op een Macbook geprobeerd, zelfde probleem...
Sorry, ik dacht dat je ook wel ergens een windows pc tot je beschikking zou hebben, gezien je verhaal over de laptop met windows xp. Waarschijnlijk kan je mac dus niet overweg met de windows-partitie (of wat daar nog van over is :X ), maar ff volledig cleanen met een (quick) low level format zal wel werken :).

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:51:
[...]

Sorry, ik dacht dat je ook wel ergens een windows pc tot je beschikking zou hebben, gezien je verhaal over de laptop met windows xp. Waarschijnlijk kan je mac dus niet overweg met de windows-partitie (of wat daar nog van over is :X ), maar ff volledig cleanen met een (quick) low level format zal wel werken :).
Ik heb nog wel een windows pc staan.

Maar OSX moet toch gewoon een HDD om kunnen zetten naar een Mac OS partitie, tenminste, daar is disk util natuurlijk voor.

Verwijderd

You're being very unDude!

Kun je de boel 's opstarten vanaf DVD en dan Schijfhulpprogramma selecteren vanuit de setup..? Wellicht lukt 't dan.
Pagina: 1