Toon posts:

beeldscherm geeft niets anders dan rare tekens

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem, nl dat nadat ik Flight Simulator 2004 aan het spelen was, mijn computer vastliep met een scherm allemaal rare tekens. Ik heb dit al eens eerder gehad, maar toen resette ik mijn computer met de resetknop en was er verder niets aan de hand.

However, nu geeft het beeldscherm na aanzetten van de computer nog steeds al die rare tekens.

Die rare tekens zijn als ik beter kijk helemaal geen tekens. Je moet het voorstellen als een witte achtergrond met daarop veel blauwe puntjes en zwarte horizontale lijnen. Als ik de pc weer uit en aan zet, ziet het scherm er echter weer anders uit.

Het is niet mijn scherm wat kapot is, die is gewoon nog goed. Nog even voor de duidelijkheid mijn systeemspecs:

Arctic Silentium T2 350 Watt, Zilver
AMD Athlon 64 Winchester 3000+, Socket 939, Boxed
Arctic Freezer 64
1x Kingston KVR400X64C3A/512 DDR SDRAM
Samsung SpinPoint 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA
Asus A8N-SLI
OEM 3,5 diskettestation Zwart
NEC ND-3520A 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM
Gigabyte GV-NX66T128VP 128 MB, PCI Express x16

Ik zie helemaal niets meer behalve die rare schermen, zelfs niet een afbeelding bij het booten. Hij boot volgens mij nog wel: eerste bootable cd die ik zag liggen was redhad8 en die startte volgens mij op, maar weet het niet zeker want ik kan dus niets zien...

Heeft iemand enig idee, wat er met mijn computer aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:01

EnnaN

Toys in the attic

videoplank stuk ? heb je al een andere geprobeerd?

sig

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk artifacts van je videokaart. Kijk eens of de koeling voor dat ding nog goed is en vervang de koeler danwel de videokaart desnoods.

Verwijderd

Topicstarter
heb geen ander liggen, dus weet je misschien een testje om te kijken of hij kapot is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:55:
heb geen ander liggen, dus weet je misschien een testje om te kijken of hij kapot is?
Ding in een andere pc zetten. Maar alshij al probs geeft bij het booten is het waarschijnlijk dat hij stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
heb ook zo'n vermoeden dat de videokaart kapot is. Wat zou jij voorstellen als ik een nieuwe kaart wil kopen voor ongeveer 80-100 euro. Ik weet op dit moment helemaal niets van de videokaarten die er zijn, dus wat is voor die prijs een goede keus?

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-02 19:50
V&A aangeboden: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT
kijk deze even, dit is een leuke kaart voor 75 euro, als je doorzoekt kun je zo'n kaart misschien voor nog wel minder vinden...
Pagina: 1