Graag zou ik naast Windows XP Professional ook Linux draaien dus ik had SuSE 10.1 gedownload en geinstalleerd. Normaal gesproken krijg je dan dus zo'n bootmenu'tje waar je kunt selecteren welk besturingsysteem je wilt starten, maar dat menu kreeg ik niet te zien en ik kon alleen Linux starten. Ik zou dus misschien wat in de bootloader aan moeten passen, daar was ik wat mee aan het klieren gegaan en kwam er niet uit dus dacht ik: laat ik nou eens booten met mn Windows cd. Nu kwam ik in het originele Windows boot menu en kon kiezen om Windows opnieuw te installeren. Dus dat maar gedaan maar helaas lukte dat ook niet. Na allerlei foutmeldingen (wat weet ik helaas niet meer precies) kreeg ik de foutmelding: Ongeldige Partitielabel. Na nog eens wat partities verwijderen en weer nieuwe aanmaken (ik had 3 partities: 1 voor Windows, 1 voor Linux en 1 met bestanden) heeft Windows netjes de foutmelding vertaald in: Invalid Partition Label. En daar bleef ik dus haken. Toen Linux maar weer geinstalleerd, verwijderd en nog een keer Windows geprobeerd te installeren. Dat lukt maar ik had nog niet de goede partitieindeling dus ging ik met Partition Magic de partities weer goed indelen. Toen begonnen het probleem echt. De pc bootte helemaal niet meer, ik kreeg alleen een knipperende underscore linksbovenin mn scherm te zien. Nogmaals Windows opnieuw geinstalleerd, andere partitieindeling gemaakt in de Windows-setup maar het mocht allemaal niet baten. Ook heb ik via het Windowsrepareren menu 'fixboot' en 'fixmbr' gedaan maar ook dat mocht niet baten. De FAQ, de search en Google gaven ook niet de oplossing. Ik zit hier dus met een pc waar ik niets mee kan en mn handen in mn haar. Iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos?
PS. Ik had hierover al een topic gemaakt in NOS maar daar kwamen we/ze er ook niet uit: Klik
PS. Ik had hierover al een topic gemaakt in NOS maar daar kwamen we/ze er ook niet uit: Klik