Toon posts:

wan/lan doorvoer van routers

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hi to all :)
ik loop me nu al dagen rot te zoeken wat nu eigenlijk de werkelijke doorvoer snelheid is van routers
je kan er veel over vinden maar het rare is dat geen enkele site gelijke waarden aan geeft of ergens een tabel heeft over wat nou wel een router is die zn data snel door de firewall heen haalt

voorbeeld :
een asus sl1000 router zou 100/80/90 mbit moeten kunnen door laten ok ga je verder kijken zie je test dat ie weer niet boven de 29mbits komt.
zo zijn er dus echt tien tallen te vinden

ik zie in dit bos de bomen niet meer en hoe moet dat dan dadelijk als we met zn allen op een glasvezel draadje zitten? :?

heeft iemand enig idee welke routers er bv beschikbaar zijn voor glasvezel 100mbits up/down

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-03 08:16
Op Toms Hardware staan vaak veel gegevens over routers.

Via toms hardware kom ik hier:
http://www.smallnetbuilder.com/router-charts/

Hier kun je de doorvoer zien in een chart tabel.
Wan to Lan
Lan to Wan
Total simultaneous throughput
en nog wat andere tabellen over features die op routers aanwezig kunnen zijn.

Doorvoersnelheid met firewall ingeschakeld zou niet mogen uitmaken als je de firewall van de router gebruikt. De cpu van je router zou dat snel genoeg moeten kunnen verwerken lijkt mij.
Hetzelfde geld voor encryptie. Als de cpu snel genoeg word je doorvoer niet vertraagd. Is de cpu niet snel genoeg om bijv. de zwaarste encryptie aan te kunnen resulteert dat in een lagere doorvoersnelheid. (bij wireless)

Voor 100Mbit zijn er (nog) geen draadloze routers die daadwerkelijk 100Mbit/sec kunnen verwerken.
De routers met kabels kunnen dit vaak wel als je een niet te oude router hebt.

Op het chelloo forum kwam ik dit tegen.:

Let op:
-Er zijn GEEN routers die voor "normale stervelingen" te koop zijn, die sneller dan 90 mbit routeren
-95% van de routers met kabel/zonder kabel/met super-antenne's of niet halen de 15mbit geeneens

Er is een verschil tussen 10mbit poorten danwel 100mbit poorten, maar dat betekend niet dat een router met een 100mbit wan-poort sneller routeerd dan een router met een 10mbit wan-poort.
Waarom? Heel duidelijk: Intern zijn de routers niet snel genoeg!

Druk maar eens een 100mbit (of liever een 1000mbit) netwerkkaart in 486DXII 66mhz (met pci) en laat deze dan maar op volle snelheid van een snelle server (in je eigen netwerk) een bestandje kopieren.
Wat blijkt: "he, da's gek ik haal geen 100mbit/1000mbit maar nog geen 25mbit"
Dat ligt niet aan de kabel, OS, netwerkkaart of drivers. Nee de pc is niet snel genoeg om die 100mbit vol te trekken.
Een router heeft geen supâh-megâh-heftùguh-patsende snelle cpu. En toch heeft ie een hele batterij taken te doen om de packets te filteren (leuk zo'n firewall) store-and-forward etc... Het is ingewikkelder dan gewoon met een cross-cable tussen 2 pc's een bestandje kopieren -=EN DAN HAAL JE AL GEEN 100MBIT!!=- Natuurlijk je netwerricoontje geeft wel aan dat er een 100mbit verbinding is, maar die snelheid haal je niet.

De enige "normale-betaalbare" router die in de buurt van de 100mbit komt is de Asus SL-500 en de SL-1000. De rest blijft *VER* achter.

[ Voor 49% gewijzigd door Mr. Blonde op 13-12-2006 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja das ook zo weer iets als je dus op chello underground kijkt is ie weer niet zo snel
grrr iemand ervaring met zo n dlink dgl4300?
for the note mijn extreme wil echt niet verder als 10mbits

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
@major pain dat is dus net wat ik bedoel de meeste routers halen het gewoonweg niet omdat de processor in de router niet snel genoeg is
en zon sl 1000 of sl 500 komt ook echt niet zo ver als dat ze in hun verkoop praatje beweren
dan zit er eigenlijk maar 1 ding op zelf wat brouwen met een oude p3 800 ofzo
en maar hopen dat dat werkt met een soft firewall

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Euhm wat wil je eigenlijk met zo`n snelle router doen ?

Maximale snelheid voor de huis thuis en keukenverbindingen is 24Mbit toch ?

Zelf heb ik een SFF pctje met Mikrotik erop (www.mikrotik.com) hier zijn ook hardware oplossingen van en kun vrij pittig filteren en routeren.
Pagina: 1