Toon posts:

Correct me if i'm wrong.. plz :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff dit:

Athlon 1200: 12X100Mhz
Athlon 1200: 9X133Mhz

Nou is het dus zo, dat TB's moeilijk over te klokken zijn dmv gelockte multiplier. Maar je kan hem wel verstellen tussen 9 en 12 ?

Het kan komen omdat het nog vroeg is :)
maar vind ut een beetje :?

Ongetwijfeld als ik hier reactie op krijg, dat ik zoiets heb van... L*L dat wist je zelf ook wel, of daar kon je zelf ook wel op komen ;)
Maarja, er is mij geleerd.. better save than sorry. 8-)

Mr.FlitzZ

Erm.. mun topic klopt niet helemaal, eigenlijk stel ik gewoon een vraag :D

Verwijderd

Ja, LOL :)
Gelockt betekent dat je de Vcore en de multiplier nier kunt veranderen.

Voordat je hebt gekleurd met potlood kun je alleen de FSB aanpassen.

Verwijderd

je bedoelt, hoe unlock ik de multiplier?
L1 brugjes met hb potloodje doorkrassen
als je dat bedoelt tenminste..
ook voor mij is hetn og vroeg :9

maar een TB 1200 met 133 fsb is sneller dan een tb 1200 met 100 mhz fsb

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 februari 2001 08:37 schreef Hooi het volgende:
Ja, LOL :)
Gelockt betekent dat je de Vcore en de multiplier nier kunt veranderen.

Voordat je hebt gekleurd met potlood kun je alleen de FSB aanpassen.
Betekend dat dat ik dan krijg 12x133Mhz ?
OF snap ik niet helemaal wat je bedoelt te zeggen ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee martun, het is niet mijn bedoeling om streepjes te zetten.. althans nog niet :)

Vind 1200 Mhz-jes voorlopig snel genoeg ;)

Maar het gaat mij dus om de 9 en 12X die ik in kan stellen. in verhouding met de 100 of 133

Ik heb dus 133 Mhz geheugen erbij besteld (systeem moet nog binnenkomen) Of word het automatisch aangepast door mobo/proc, dat als er 133 mhz geheugen inzit dat het automatisch 9X133mhz word ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 02 februari 2001 08:41 schreef Mr.FlitzZ het volgende:

[..]

Betekend dat dat ik dan krijg 12x133Mhz ?
OF snap ik niet helemaal wat je bedoelt te zeggen ?
Als je hem wilt frituren, kan dat ja.
12x133 is een beetje erg hoog vergeleken met 9x133/12x100 vindt je niet? (400Mhz erbij is vrij veel)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat weet ik ook wel, het ging me erom wat hierboven werd gezegt.. FSB <-> Multiplier.. snap je :)

Verwijderd

Frituren zal wel meevallen :) Die van mij deed het ook nog nadat ik per ongeluk 9x 155 had geprobeerd :)

Verwijderd

Dat automatisch stappen naar 9*133 zal alleen gebeuren als je een Tbird266 hebt. Een gewone Tbird of Duron zal ongelockt naar 12*100 gaan. Je kan dan alleen zelf de geheugenklok verhogen naar 133.

Verwijderd

Topicstarter
Exactly my point hooi, dus hij zal ten alle tijden (als ik hem op 133 zet) een vermenigvuldiging houden van 12X tenzij ik potloodstreepjes ga zetten ?

Dit is tog nog best confusing moet ik zeggen.

En daarbij komt nog .. is de TB1200 een TB266 ??

Verwijderd

Het is de moeite waard om even na te gaan of je TB1200 echt gelocked is. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dat dus niet zo was, inderdaad omdat het probleem met FSB100/133 speelt...

Verwijderd

Hah, als het bij de aankoop niet uitdrukkelijk bij was vermeld, en je een aardige slok geld extra hebt moeten neertekken, niet dus, geen Tb266 :P

Je kan het ook aan het typenummer zien, moet je effe bij AMD's website snuffelen in de technische info... (8>

Verwijderd

Dat van dat niet gelockt gaat steeds over de FSB, die is ook nooit gelockt bij die dingen... :+
Pagina: 1