Toon posts:

Probleem Sata ide combo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik wat meer hdd-capacitiet nodgi heb en mijn oude hdd de beste tijd heeft gehad heb ik een nieuwe hdd aangeschapt. Met oog voor de toekomst heb ik een WD 250gb SATA II 16mb cache aangeschaft.

Omdat mijn moederbord (Asus P4S533) geen sata ondersteund dacht ik slim te zijn om voor de tussentijd voor ik een nieuw systeem aanschaf een sata/ide kaartje te kopen van conceptronic.

Nu wou ik het OS op de nieuwe schijf installeren en hiervoor moest ik een boot-diskette maken met de drivers die op de bijgeleverde cd-rom stonden.

Tijdens installatie druk ik op F6 om de drivers te installeren, na het kopieren van de bestanden geeft setup van windows aan dat hij de driver bestanden net kan lezen terwijl de opstartdiskette nog steeds aanwezig is. (Cd-rom heb ik ook geprobeerd maar eveneens geen succes.

Nu dacht ik van dan installeer ik de drivers wel als ik windows via mijn oude hdd heb opgestart. Maar ik krijg hem niet opgestart. Nu geeft hij een foutmelding, ik krijg een blauw scherm en daarin staat dat ik nieuwe schrijfstations moet verwijderen en windows opnieuw moet opstarten... Na het loskoppelen van de nieuwe HDD, kon ik eveneens niet meer van mijn oude hdd meer opstarten. En geeft de schijf op een andere pc als ongepartioneerde ruimte weer. Gelukkig heb ik de data weer kunnen herstellen maar hoe krijg ik nu mijn nieuwe HDD aan de praat.

Helpdesk van conceptronic zegt dat het een hardware probleem is, vermoedelijk bij de HDD, maar vind het raar omdat hij nieuw is.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk eens wat voor controller er precies op het PCI kaartje zit. Is dit overigens een S-ATA controller welke S-ATA II features ondersteund? In princiepe zou een controller die dit niet ondersteund wel overweg moeten kunnen met een Hardeschijf welke wel S-ATA II features ondersteund omdat dit gewoon backward compatible zou moeten zijn. Helaas komt het toch voor dat dit toch problemen opleverd. Wanneer je nu een PCI kaartje hebt welke geen S-ATA II features ondersteund kijk dan eens of je dit kunt uitschakelen op je schijf (dit kan veelal via een jumper instelling).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/