Toon posts:

Afsluiten van PC door foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een rare melding bij mijn PC.
Mijn PC geeft dan aan dat die door een fout in Windows/system32/ in een minuut overnieuw op moet starten. Hij geeft aan dat die met 203 is opgehouden.

Ik heb Hitman Pro en Norton al laten draaien. Helaas blijft het voorkomen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet,

Neal

P.S. Ik weet niet zeker of ik het in het goede forum heb geplaatst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is de exacte error dan? En heb je al geprobeerd op te starten in safemode, bestanden terug te zetten vanuit de recovery console of je OS geherinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zich niet heel erg slim met pc's. In de safemode kom je door op F8 te drukken bij het opstarten weet ik maar hoe kan ik dan de bestanden terug zetten vanuit de recovery console.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar lukt het om op te starten in safemode?
en de recovery console kun je starten vanaf je windows cdtje

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik opstart in de safemode kan ik kiezen uit al me hardware devices. Mijn harde schijf, mijn dvd brander, mijn dvd speler, floppydrive etc.

Wat moet ik dan op dat moment doen? Die cd van windows erin stoppen dan de recovery opstarten?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Gewoon die windows cd er instoppen bij het opstarten en dan de repair functie kiezen

Verwijderd

Topicstarter
Oke, doet die hierna alles vanzelf of moet je dan selecteren wat die moet repareren?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:16:
Wanneer ik opstart in de safemode kan ik kiezen uit al me hardware devices. Mijn harde schijf, mijn dvd brander, mijn dvd speler, floppydrive etc.
:?

ehh, je moet gewoon in windows kunnen komen, waarschijnlijk heb je nu een of ander boot menu te pakken.

En geef de error eens.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 13-12-2006 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan dan als ik in dat menutje met al die dingen erin in windows komen...dit ziet er precies hetzelfde uit als normaal gesproken.

de foumelding is:
c:/windows/servise 32 is plotseling gestopt met code 203 en de computer zal binnen 1 minuut opnieuw op moeten starten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:54:
Ja ik kan dan als ik in dat menutje met al die dingen erin in windows komen...dit ziet er precies hetzelfde uit als normaal gesproken.

de foumelding is:
c:/windows/servise 32 is plotseling gestopt met code 203 en de computer zal binnen 1 minuut opnieuw op moeten starten.
En in safemode kun je wel normaal werken?
Start dan services.msc even en kijk of er niet toevallig een of andere service staat die probs geeft (zet die dan even uit).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er net zoals normaal gesproken alles in doen.

Waar kan ik dat services.msc vinden...start bureau accecoires verkenner?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

desnoods boot je met de hulp van je XP cd-rom dat gaat ook maar natuurlijk niet kiezen als hij vraagt om de pc vanop de cd-opstarten want dan zit je ergens anders :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:00:
Ik kan er net zoals normaal gesproken alles in doen.

Waar kan ik dat services.msc vinden...start bureau accecoires verkenner?
Start -> run

Verwijderd

als ze zo'n aflsuitwaarschuwingsvenster krijgt: probeer het volgende eens:

start => uitvoeren => "cmd" intypen => dan krijg je een zwart kadertje en daar typ je "shutdown -a"
(alles zonder de "" uiteraard ;) )

Zo kan je er mischien voor zorgen dat je pc net iets algner aan blijft, dat je rustig je probleem kan zoeken

Verwijderd

Heb je wel SP2? En heb je uberhaupt wel windows xp?
Dit was namelijk een paar jaar geleden het geval (dat je een melding kreeg dat hij binnen 1 minuut overnieuw zou starten), hiervoor was een patch... maar die is in SP2 al verwerkt.
Pagina: 1