Seagate Barracuda 7200.10 400gb Luidruchtig?

Pagina: 1
Acties:

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hallo Mensen

Ik heb een Seagate Barracuda 7200.10 400gb Sata2 en dez kan ik zeer goed horen. Ik heb hem naar aanleiding van een test gekocht in Computertotaal.
Daar kwam hij als beste naar voren.
Alleen ratelt die van mij er flink op los. Seagate testtool geeft aan dat hij goed is en dat geloof ik ook wel.
Zou ook met de firmware te maken kunnen hebben, ik heb 3.AAC.

Waarom is de ene stil en de andere weer luidruchtig?

Hebben mensen tips om het geluid te verminderen zonder direct de hamer te pakken?

Heb wel een mooie Silentmaxx case gezien maar zoiets kost 40 euro en vindt ik best wel weer veel geld.

Andere instellingen ofzo?

Alvast bedankt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Het is meer dat wat dee een stil vind, voor de ander nog steeds luidruchtig is. Ik heb een stel 7200.7, een van de stilste schijven ooit, en ik vind ze lang niet stil genoeg ;) Pas als ik ze aan veters ophang is het te doen, maar anders...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• alsmagalles
Had hiervoor een Samsung 250gb Sata2 SP2504C en deze was een stuk stiller.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt waarschijnlijk met een programma van Seagate 'Acoustic Management' aanzetten o.i.d.
Daarmee zal je hardeschijf veel minder ratelgeluiden maken, echter zullen de prestaties ook wat (weet niet hoeveel) afnemen. :)

• alsmagalles
Volgens mij kan dat niet bij deze schijf.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
alsmagalles schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:29:
Volgens mij kan dat niet bij deze schijf.
Ik heb het even opgezocht en je hebt inderdaad gelijk.. :)
All of our new Parallel ATA (PATA) drives and our new Serial ATA (SATA) drives are optimized for performance, we do not have a utility that can slow them down.
Er is overigens genoeg te vinden met de search over het stiller maker van harde schijven. ;)

• alsmagalles
Dat klopt maar ik dacht dat er ook onderling verschil is en dat zou te maken hebben met de firmware.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb er ook één en ik vind het geluid erg acceptabel.
Op dit moment zit hij in eens Thermaltake Hardcano 14, mogelijke dempt dat hier de boel nu nog iets verder, en het koelt ook nog eens. Maar de dag dat hij gewoon normaal er in hing heb ik geen aparte of harde geluiden gehoord.
Zo'n Hardcano is overigens 25 euro geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 13-12-2006 23:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1