[Autocad] "advanced" move

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik zoek een functie of oplossing om de volgende simpele handeling uit te voeren, zie plaatje wat ik bedoel met mijn omschrijving:

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5118/trapmakensu7.th.jpg

Ik wil graag punt A naar punt C moven en Punt B naar punt D. ALs ik echter het move command gebruik dan kan ik maar een base point uitkiezen en als ik dan bijvoorbeeld punt a naar c leg, dan zal mijn 2e trede dus gewoon recht op de eerste trede komen.

Ik wil dus proberen d.m.v. een move command dat de trede meteen "achter" de 1e komt en zodoende een wenteltrap tekenen.

Inmiddels opgelost met de rotate functie: de trede recht op de ander geplakt en dan een hoekverschuiving d.m.v. referencepoint uitkiezen, maar ik mis mijn omschreven functie voor meerdere doeleindes (andere doeleindes waarbij de rotate niet altijd handig is om te gebruiken).

Ik noem het maar een " geavanceerde move command" maar mss bestaat het helemaal niet.

Kort gezegd dus: een move command waarbij je dmv 2 base pts aan kunt geven waar iets moet komen en dus eventueel meteen een draai erin kunt zetten.

T60P Widescreen

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:59
Moet je dan zo ontzettend veel traptredes tekenen dat je dit niet in twee stappen kan doen (copy waarbij je de nieuwe tree boven op de oude zet, en daarna pas rotate)? Eventueel daarna herhalen met meerdere treden tegelijkertijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Invisible_man op 13-12-2006 15:07 ]

Verwijderd

Ik denk dat je align bedoeld (modify -> 3d operations -> align).

dan kun je drie (of twee en dan enter) bronpunten een bestemming geven, dan komt hij vanzelf op z'n plaats.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 21:15

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:09:
Ik denk dat je align bedoeld (modify -> 3d operations -> align).

dan kun je drie (of twee en dan enter) bronpunten een bestemming geven, dan komt hij vanzelf op z'n plaats.
ah top, dat is helemaal wat ik bedoelde. Ik ben helemaal geholpen en met zelf uitzoeken zou ik er dus nooooooooooooooooit achter gekomen zijn dat het de align functie was. Heb het meteen geprobeerd en werkt perfect.

Nee ik hoef neit zo heel veel treden en ik kan er ook 4 maken en met rotate neerzetten en dan die 4 kopieren, maar in veel 3d bewerkingen ga ik telkens allemaal van die truukjes uithalen om iets goed gedraait te krijgen terwijl het met deze functie zonder hulplijnen/constructies kan. Rotate moet je gaan klooien met die reference enzo, en met deze hoef je maar 2 of 3 punten te pakken en je bent er al.

T60P Widescreen

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je geen 3d array hiervoor??