Hulp gevraagd! Adapter kerstverlichting nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200766

Topicstarter
Hallo allemaal!
Per toeval kwam ik dit forum tegen en ik hoop dat ik hier eventueel op hulp of advies kan rekenen.
(Probleem: we zijn in de verhuizing de adapters van onze kerstboom kwijtgeraakt)

Ik heb absoluut geen verstand van electronica, dus ik probeer het op de conventionele manier op te lossen indien mogelijk. Dit zijn de specificaties van de twee adapters:

CZJUTAI Model no: JT-6250
PRI/E 230V ~ 50H
Sec/Sortie 24V ~ 6250mA Max: 150 VA

CZJUTAI Model no: JT-3000
PRI/E 230V ~ 50H
Sec/Sortie 24V ~ 3000mA Max: 72 VA

De beide adapters moeten samen 6 kleine stekkertjes kunnen verwerken van de verlichting.

Nu betekent dit voor mij heel weinig en zijn al mijn pogingen bij de bekende bouwmarkten uitgelopen tot niets. Helaas is het bedrijf dat de kerstbomen verkocht failliet gegaan, dus daar kan ik ook niet terecht. Ik ben einde raad..

Hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Mvg, R. van Loo en fam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Loop bij een lokale electronica-zaak binnen (liefst zo'n kleine met allemaal kleine bakjes aan de muur enzo... Dus geen Expert of MediaMarkt) die hebben vast nog een dergelijke trafo liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Al een electronica zaak geprobeerd?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45
Is het niet gewoon goedkoper en makkelijker om nieuwe kerstverlichting te kopen, of is dit niet mogelijk (sentimentele waarde ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hmm dit kan nog wel eens lastig worden. De eerste adapter moet meer dan 6A leveren en de 2e 3A. Dat is een vrij hoge stroom en die adapters zal je niet zomaar bij de praxis of gamma aantreffen. Als er bij je in de buurt nog een betere electrozaak zit zou ik het daar proberen. Je moet eens vragen naar transformators. Je krijgt dan geen mooie adapterbehuizing maar wel de juiste spanningen!

Dus even samengevat: zo'n adapter is moeilijk te vinden, de meesten leveren niet meer dan 1,5A. Maar probeer eens een trafo op de kop te tikken (tip: hallogeentrafo!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Eventueel moet je aan de snoertjes zelf even een andere stekker zetten omdat je waarschijnlijk een zeer specifieke aansluitingsmogelijkheid hebt. Als het mogelijk is zou ik dus ook even een van de aansluitingen meenemen, eventueel laat je de boel gewoon bij de winkel in elkaar zetten.

Ook kun je natuurlijk proberen de leverancier/importeur van die boom te achterhalen en daar een dergelijke adapter te bestellen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Excuses voor de kick na 4 jaar ;) Maar ik zoek deze adapter ook, hij is kapot. Is het nog gelukt een vervanging te vinden ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 11:35
Probeer het eens bij een zaak als www.conrad.nl. Die zullen vast wel iets hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228838

Ach je hebt nog ruim 11 maanden om vervanging te vinden toch? Dick Best heeft een trafo die de stroom makkelijk kan leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27304

Is DC ipv AC maar voor lampjes maakt dat niet uit.
Kun je de boom ook nog dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Part schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:45:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27304

Is DC ipv AC maar voor lampjes maakt dat niet uit.
Kun je de boom ook nog dimmen.
22V-24V Maximum 5A
De 1e adapter van de topicstarter levert 6,250 A, dus die adapter van Dealextreme is niet sterk genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Zo ver ik weet zit er een verschil tussen DC en AC lampjes... Ik weet niet zeker hoe het nou zat, dat DC lampen op AC een kortere levensduur hebben, of AC lampen op DC. Had te maken met het inbranden ervan...

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Over wat voor verschil in levensduur hebben we het dan?

Dagen/weken/maanden/jaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een verschil van seconden, kleiner dan de statistische ruismarge zeg maar... Het is er namelijk niet. Gloeilampjes zijn verregaand ongevoelig voor dat soort zaken. Wel luistert de spanning vrij nauw, als je er bijvoorbeeld 28V op zet leven ze wel merkbaar korter. Zet je er 20V op dan gaan ze een paar seizoenen langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je ledjes snoer hebt die op een AC voeding werkt zou ik maar oppassen met zeggen dat je die zomaar aan een DC voeding kan hangen!

El cheapo snoeren hebben namelijk een condensator voor de led zitten die door de AC een impedantie veroorzaakt wat de weerstand is...

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

LED-Maniak schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 01:07:
Als je ledjes snoer hebt die op een AC voeding werkt zou ik maar oppassen met zeggen dat je die zomaar aan een DC voeding kan hangen!

El cheapo snoeren hebben namelijk een condensator voor de led zitten die door de AC een impedantie veroorzaakt wat de weerstand is...
En bij DC zal die impedantie alleen maar oneindig worden, lijkt me veilig voor de led's?

Of het moet zijn dat de condensator parallel met de led's staat maar dan is het gewoon een afvlakcondensator. Hm toch niet (dat is alleen na gelijkrichting), moet ik even over nadenken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 02-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
ja, maar dan doen je LED's het dus niet dus daar heb je weinig aan hè :+

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 20:19

Part

Helemaal niets.....

>100 watt aan led's is dan wel een duur boompje. ;)
Pagina: 1