Toon posts:

[ISAPI_REWRITE] Alle sub-domeinen naar 1 hoofddomein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende is het probleem.
Ik heb veel domeinnamen, met allemaal weer subdomeinnamen. Google ziet de content allemaal als hetzelfde, waar hij overigens geheel gelijk in heeft >:).Nu wil ik al deze domeinnamen en subdomeinnamen naar 1 hoofddomein laten verwijzen middels het ISAPI_ReWrite component (www.isapirewrite.com).

Situatieschets

hoofddomein naam: www.domein-naam.nl

enkele andere domeinnamen: www.domeinnaam.nl, www.domeinnaam.be, www.domeinnaam.eu, www.domein-naam.be, www.domein-naam.eu enz.. Verder allemaal subdomeinen ervoor, en zelfs de domeinnaam zonder www. of ander subdomein ervoor.

Nu had ik de volgende regel bedacht:

RewriteCond Host: (?!www\.)(.*)domein(.*)\.(.*?)
RewriteRule (.*) http\://www\.domein-naam\.$3 [R]

Werkt opzich prima, maar als iemand dan verwezen wordt naar www.domeinnaam.nl/test.as...id=13&bla=test&test=1&... komt hij gewoon netjes uit op www.domein-naam.nl (de index pagina dus).

Nou was mijn vraag of er hier mensen zijn die het voor elkaar gekregen hebben om ervoor te zorgen dat alles wat na de .be, .nl of .eu / geplaatst wordt, opnieuw achter de eindlink geplaatst wordt. Dus, zo:

aanvraag (bijv): domeinnaam.eu/test.asp?id=13&bla=test&test=1
eind url: www.domeinnaam.eu/test.asp?id=13&bla=test&test=1

_/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waar hoort mijn topic?

Serverconfiguratie hoort niet hier maar in Windows Servers en Server-software, zoals je dus ook in onze stickies had kunnen lezen. :)

PRG>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die me helpen kan? Een goede tutorial zou al helpen, maar zelfs die kan ik niet vinden. Het enige dat ik vinden kan is de documentatie van ISAPI ReWrite zelf, maar daar kom ik niet héél veel verder mee....

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
kleine suggestie (weet niet of dat mogelijk is), maar miss de url grabben, tijdelijk opslaan, en daardan een scriptje op los laten die de waarde uitleest, en dan alles achter .nl/daar alles achter zet (dus zodat je dat krijgt wat je wilt met

domain.com/test.asp
wordt dan nogsteeds domain.nl/test.asp

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:24

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ben ik nu heel dom of is het eigenlijk heel simpel:

RewriteCond Host: (?!www\.)(.*)domein(.*)\.(.*?)/(.*)
RewriteRule (.*) http\://www\.domein-naam\.$3/$4 [R]

Je kunt toch alles achter de slash pakken en in $4 stoppen?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Topicstarter
Dan voert hij 'm niet meer uit. Het maakt in dat geval niet uit of de URL eindigd op een / of niet. Hij pakt gewoon de gehele regel niet. Als ik de laatste /(.*) uit de regel weghaal, werkt het wel, maar dan heb ik weer m'n oude probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Mmh, ik denk dat de "/test.asp?blablabla" niet in de "Host" voorkomt? Moet ik 't probleem hier zoeken?
Pagina: 1