[Exchange] Mail verschijnt niet

Pagina: 1
Acties:

• MrBaggins
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik heb een aantal mailboxen aangemaakt op een SBS 2003 machine. Via de pop3 connector haal ik een aantal boxen leeg en stop die mail in de mailboxen op de SBS machine. Het vreemde is nu dat ik zie dat er items bij komen in de mailboxen, maar dat ik de mail in de clients niet zie.

Ik heb de mailprofielen al een paar keer opnieuw aangemaakt, ik heb test mailboxen aangemaakt om het te reproduceren, maar alles met 0 resultaat. Speuren op de MS site en op google heeft niets opgeleverd, althans, niets om mijn probleem op te lossen ;)

Zo langzamerhand zit ik met mijn handen in het haar, de mail wordt dus wel afgeleverd, maar ik kan er bij. Heeft iemand hier misschien een idee ??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:53
Wat voor clients ? Zie je de mail wel via pop3 / webmail ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• MrBaggins
outlook 2003 op XP professional clients. ook via webmail zie ik niets binnenkomen.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 12:21
MrBaggins schreef op woensdag 13 december 2006 @ 12:56:
outlook 2003 op XP professional clients. ook via webmail zie ik niets binnenkomen.
webmail ook niet? en als je op de exchange server zelf owa opstart? weet je zeker dat de email in de mailboxen terecht komt?

• MrBaggins
ik zie in de mailbox store dat er items bijkomen, maar ze verschijnen niet in de inbox. Ik ga de config nog eens onder de loep nemen nu.

[ Voor 3% gewijzigd door MrBaggins op 13-12-2006 13:56 ]

• MrBaggins
hmm, na nog wat diepgaander onderzoek bleek dat er een fout zat in de dns records bij de provider. Dit is hersteld. Maar de mail is nog steeds niet zichtbaar. Wss bevindt zich dit probleem op een ander vlak, en wordt de mail gewoon niet goed gedistribueerd. Wil een moderator dit topic dicht gooien ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat zie je allemaal in je logfiles dan? IIS/Outlook/eventlogs.... En heb je misschien ook al eens een tool als isinteg of eseutil gebruikt om je databases op fouten te checken? En misschien eens met een pop3client oid verbonden?
Heb je dit probleem op alle werkplekken/mailboxen? En heeft het in het verleden wel goed gewerkt?
Is er een wijziging in iets tussen client en server of op een van die machines aan te wijzen, na welke dit probleem is ontstaan? Virusscanners/antispyware en dergelijke ook al eens uitgeschakeld?

Wat is het patchlevel van de SBSdoos, en van de clients? Incl outlook/exchange uiteraard...
Vind wel dat je erg weinig relevante informatie geeft...

[ Voor 19% gewijzigd door sanfranjake op 13-12-2006 18:33 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals SFJ al meldde, zie ik erg weinig relevante informatie.
Is het niet gewoon zo dat de mails gewoon in de SPAM / Unwanted Mail folder terecht komt :?

IIG is dit geen PNS topic. Zodoende move ik hem even naar WSS :)

• MrBaggins
In eerste instantie blijkt het probleem in de dns config bij de provider gelegen te hebben. Dit is hersteld.
Nu worden de pop boxen netjes leeg getrokken door de exchange server, maar ik zie niets in de mailboxen van de gebruikers terecht komen. Waarschijnlijk heb ik gewoon zelf iets verkloot, dus ik zal het ook zelf moeten oplossen ;) Wil een mod deze dicht gooien ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je nou wat meer informatie geeft, zoals antwoord op de vragen hierboven dan kunnen we misschien met je meedenken ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik neem aan dat je de SBS POP3 connector gebruikt?
How to troubleshoot the POP3 Connector in Windows Small Business Server 2003

• MrBaggins
hehe, ik had hem al een beetje opgegeven, en wilde me eigenlijk nog even verder inlezen ;)
Ik heb de boel vorige week allemaal weg gepoetst voor de mailboxen waarvoor het niet werkte, en ben weer met een schone lei begonnen. Inmiddels draait het vlekkeloos, en worden de mails gewoon afgeleverd. Dus toch ergens iets over het hoofd gezien de eerste keer.

deze mag dicht !

iedereen enorm bedankt voor de hulp ;)
Pagina: 1