Canon 420ex speedlite op Nikon d50

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Is het mogelijk om de Canon 420ex speedlite (externe flitser) te gebruiken op een Nikon d50 camera?

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44

YellowCube

Wait...what?

het direct plaatsen van je 420ex op je D50 zal een onmogelijkheid worden aangezien de flitser niet op de flitsschoen van je D50 past.
Wellicht zou het via een converter kunnen, maar als die al bestaat raak je vervolgens alle functionaliteit van je 420ex kwijt.
(de aansturingspunten voor je flitser zijn voor nikon en canon vast niet gelijk).
Hij zal dus hooguit een seintje krijgen dat ie moet flitsen, maar alle instellingen moet je zelf op de flitser maken.

Het 2e wat je kunt proberen is een flitsschoentje vinden waarmee je met een draadje de 420 aan je D50 kunt hangen. Dan gaat je flitser off-camera en heb je verder hetzelfde probleem als met de eerste oplossing.
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/699/Minolta_OC_1100_Flash_cord_Colour_Black__5600699.jpg
Verder zou je nog aan een draadloze master-slave opstelling kunnen denken. Dus een zendertje op je D50 flitsschoen en de 420ex aan de ontvanger. Wederom, je zult dan alles handmatig moeten doen.
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://i21.ebayimg.com/02/i/07/fc/a6/ae_1.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 13-12-2006 13:10 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Helaas dus... ;( :)

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Volgens mij past het fysiek prima :). Ik heb ook wel eens mijn SB-800 op een EOS 300D gezet, en dat gaat prima. Ook heeft ie wel eens op een Pentax *istDL gezeten, en ook dat gaat prima. Je moet wel de flits helemaal handmatig instellen, maar flitsen doet ie wel :).

Lijkt me dat een 420EX ook wel op een D50 moet gaan passen.. iig, de afmetingen van de flitsschoen komen, in tegenstelling tot wat YC zegt, wel overeen. Immers, bovenstaand setje werkt op elke camera, en dat zou dus niet kunnen als elke flitsschoen anders zou zijn :)

en zo is het voorspeld!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Met zo'n 1regelige topicstart zie ik wel heel erg weinig inzet en uitzoekwerk HydroDiOxide: je mag blij zijn dat YellowCube en Res-q hierboven je al wat op weg hebben geholpen.

Oftewel, wat mij betreft mag je eerst wel even je best gaan doen om dit uit te zoeken, ipv je vraag hier zo te 'dumpen' in FGA. Succes met het speuren :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.