Toon posts:

Pal to Ntsc

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb onlangs een xbox 360 aangeschaft, een maatje van me heeft een amerikaanse tv ( zonder scart aansluiting, alleen van die rood,geel,wit tulp stekker aansluitingen ) en als ik de xbox daar op aansluit krijgen we zwart wit beeld.

We hebben op de dezelfde tv ook een computer aangesloten en via de videokaart deze ingesteld op ntsc waardoor we kleur krijgen. Is hier voor de xbox 360 mischien ook een programma of iets dergelijks voor ?

Of mischien dat er een soort converter is die je op je tv of xbox kunt aansluiten om toch normal beeld te krijgen ? Een soort van pal to ntsc converter ?

Iemand die hier wat meer over weet ?

BVD,

Marcel

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 12:08 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste is er een oude videorecorder tussen zetten die ook NTSC uit kan sturen. Da's over het algemeen een stuk goedkoper als een aparte converter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:10
Of je XBOX 360 van PAL af halen en naar NTSC zetten..

Xbox versie in europ japen enz zijn het zelfde als in de US. dus zou je xbox compatible moeten zijn met ntsc.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
To_Tall schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:17:
Of je XBOX 360 van PAL af halen en naar NTSC zetten..

Xbox versie in europ japen enz zijn het zelfde als in de US. dus zou je xbox compatible moeten zijn met ntsc.
En hoe doe je dat ?

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 14 december 2006 @ 10:08:
Makkelijkste is er een oude videorecorder tussen zetten die ook NTSC uit kan sturen. Da's over het algemeen een stuk goedkoper als een aparte converter :)
Hoe herken ik een videorecorder die NTSC kan uit sturen ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:39:
[...]

Hoe herken ik een videorecorder die NTSC kan uit sturen ?
Dat staat in de technische documentatie danwel in de handleiding :)
En bij sommige staat het er ook op, maar die zijn redelijk zeldzaam.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Bestaat hier geen rgb kabel voor ntsc vereist rgb op een pal tv.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:48:
Er zit wel een kabel bij met een groene, rode en blauwe tulp stekkers..

• Rawit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
De groen/rood/blauw tulpstekkers is een component kabel. Als de tv component accepteert, en je uit je Xbox 360 een 60hz signaal kan krijgen, dan is je probleem opgelost. Anders moet je toch een video-standaard omvormer aanschaffen en die zijn redelijk duur.

Andere oplossing is: gebruik de VGA kabel voor je Xbox 360, koop een VGA naar TV adapter (bij de Conrad bijvoorbeeld) die in staat is om een NTSC uit te sturen. Het VGA signaal wordt omgevormd naar S-Video of Composiet (gele tulpstekker) NTSC signaal, dat de amerikaanse tv begrijpt. Een gigantische omweg, maar het werkt wel :) .

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
ik kan bij de oude xbox in het dashboard gewoon kiezen tussen pal of ntsc.
Als je hem dan op ntsc zet moet je opzoek naar een ntsc tv om em weer op pal te zetten :P
Mischien kan je dat ook ergens in het 360 dash.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:48:
Volgens google bestaan ze wel, rgb scart is altijd op dezelfde manier gecodeerd, het enige verschil tussen ntsc en pal is dan de resolutie en de refreshrate.
De pal resolutie kan de tv wel aan, anders zou je helemaal geen beeld krijgen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hmm, hier in Nederland heb je veel meer moeite om PAL naar NTSC tv te gaan.
Een converter hiervoor speciaal kopen is zelfs duurder.

Eerlijk gezegd heb ik 1 woord voor: ga een nieuwe tv kopen, dat is goedkoper. Want er duiken steeds meer multi-system tv-toestellen op die ook probleemloos NTSC aankunnen, terwijl het gewoon pal is.
1 van de goedkoopste is AudioSonic CT-DVD-37TX, met ingebouwde DVD speler.
Deze beschikt over alle ingangen en kan uitstekend tussen PAL en NTSC werken. Zo hoef je niet bang zijn dat je geen NTSC kan zien als je ouwe TV opzij moet leggen.
De DVD speler is zelfs multi-region (na simpele keysetting) en kan PAL en NTSC aan uit elke regio.

Mijn NTSC videocamera is geen probleem op deze toestel.
Ook sommige Vestel toestellen kunnen NTSC direct weergeven. (maar Vestel 1422 DVD juist niet) Die van 55 cm mogelijk wel.
Pagina: 1