Portugese karakters / letters in Microsoft Word

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Hallo,

Portugese toetsenbordinstellingen zijn geïnstalleerd; taal staat op Portugees in Word. Hoe krijg ik nu bijv. de a met slingertje? (Shift geeft natuurlijk alleen hoofdletters; alt doet niets.) Omdat het een laptop is zijn alt+cijfercombinaties niet handig.

Bedankt!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

normaal gesproken hoef je de toetsenbordinstellingen niet aan te passen. op een azertyklavier gebruik je de toetsencombinatie AltGr+= en daarna op a drukken om een tilde te plaatsen : ã

• pinockio
Ik had de search al gebruikt, en ik vond ergens dat dat nodig was.

Verder... ik weet niet wat je bedoelt. In NL gebruiken we een qwerty-toetsenbord, en dan werkt het sowieso niet. AltGr? Rechter Alt?

Alt plus a: venster wordt afgesloten.
Alt plus = : ×
Alt plus shift = ÷

Ik heb nu maar voorgesteld dat ze een numeriek toetsenbordje erbij kopen (het is een laptop) en dan alt + cijfercombinatie doen. (Welke cijfers, dat weet ik niet, moeten ze zelf maar uitzoeken.)

Sowieso kan ik ze naar dit topic verwijzen en dan die ã copiëren....

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 15-12-2006 15:03 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eerst de ~, dan meteen de a. Voor 'n ç, bijvoorbeeld, doe je eerst de ' en dan de c.. Niet zo moeilijk, toch? Als je op die manier 'n symbool niet kunt maken moet je even bij 'symbol' kijken, en de code daar opzoeken, of de alt+numpad code opzoeken :)

• pinockio
TheZeroorez schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:04:
Eerst de ~, dan meteen de a. Voor 'n ç, bijvoorbeeld, doe je eerst de ' en dan de c.. Niet zo moeilijk, toch? Als je op die manier 'n symbool niet kunt maken moet je even bij 'symbol' kijken, en de code daar opzoeken, of de alt+numpad code opzoeken :)
Kijk, dat is de tip die nodig was..... Ik zelf heb dit nog nooit nodig gehad, en de mensen die het wilde weten zijn computeranalfabeten. En ja, alt+numpadcodes wist ik.