[Premiere Pro 2] Combineren 2 projecten en DVD importeren

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met PP2, ik heb twee projecten (omdat ik eigenlijk per scene een project wou doen, maar kwam er later achter dat dat niet handig is) en die wil ik achter elkaar plakken in 1 project, maar wel bewerkbaar houden (dus dat alle edits die ik heb gedaan in de losse projecten er nog steeds bewerkbaar inzitten).

Nou heb ik de twee losse projecten in elements gemaakt, daar kan je sowieso al niets met importeren van andere projecten, dus meteen geconvert naar PP2 (ging goed). En nu dus het combineren.

Heb geprobeerd via import (file, import) en dan komt ie in me bin, en als ik dat dan sleep naar m'n sequence 1 dan krijg ik of de losse clips (zonder de edits erin) of de totale sequence van het project (aan elkaar door, maar ook zonder de edits erin)

Heb ook geprobeerd te exporteren naar AAF, en dan te importeren, maar dan raak ben ik ook mijn edits kwijt, plus dat ie bij het exporteren informatie verliest over overgangen en achtergrond muziek (krijg een log met dingen (overgangen en achtergrond muziek) die eruit gevallen zijn).

Leek me niet zo'n moeilijke handeling om twee projecten achter elkaar te plakken (simpele ctrl-c ctrl-v) maar heeft me nu al een hoop tijd en frustratie gekost.

Heeft iemand misschien een "combine two projects in PP2 without any loss of done editing FOR DUMMIES" ?

(Zoeken op Google en Got leverde weinig anders op dan de dingen die ik al geprobeerd heb)

------------------

Tweede vraag (sorry, maar denk ik beter dan twee topics openen).
Ik had in een van de twee bovengenoemde projecten een DVD (.vob) als clip bewerkt. Nu blijkt dat PP2 daar niet meer om kan gaan. Dus ik dat ding gerenamed naar .mpg, maar dat slikt ie nog steeds niet.
Toen de clip in Elements ingeladen en direct weer geexporteerd naar mpeg2 (dus helemaal via renderen, 30 min. werk) en toen ingeladen in PP2, slikt ie het nog steeds niet (unsupported on broken file).

Iemand hier een oplossing voor?

Alvast heel hartelijk bedankt,
van een Premiere n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Het is toch gewoon mogelijk om een .pproj bestand te importeren in premiere?
Dan krijg je gewoon 2 timelines tabs waar je gewoon alles kunt kopieren.

Anders kun je ook nog de twee edits maken en dan pas samenvoegen.

probleem 2: ligt waarschijnlijk aan een corrupte codec. Waarschijnlijk heb je een gekraakte premiere versie ;) deze heeft vaak problemen hiermee (bij mij toevallig met divx en xvid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, aan dat volledig af editen en dan aan elkaar plakken zat ik ook al te denken, maar ja je weet: het is nooit AF.

Maar dat met die twee timelines klink als een redelijk makkelijke oplossing die het probleem weer terug brengt naar ctrl-c ctrl-v. Maar kan nu niet bij PP2 (zit op school) en weet nu zo even niet hoe ik twee time lines krijg (neem aan dat je niet twee tracks bedoeld?, want ik gebruik in beide projecten natuurlijk meerdere tracks)

En voor die DVD moet ik dus waarschijnlijk gewoon een andere VOB to MPG or AVI converter hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
control + i (import)
.pproj bestand selecteren
sequence 1 dubbelklikken in je library -> opent 2e timeline
alles selecteren en kopieren naar je andere timeline.

.Vob is mpeg2 (of mpeg 1) beiden zouden geen probleem voor premiere mogen zijn. Kan aan je install van premiere liggen. Nieuwe install zou wellicht wonderen doen (of een andere versie downloaden).

videoconversies kun je het beste doen via Virtualdub (of nandub, VirtualdubMod -> spinoffs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de n00b guide voor de tweede timeline,

Maar voor die DVD, Adobe geeft zelf al aan dat .vob als zodaning niet te editen is in pro (omdat het zogenaamd al gemonteerd zou zijn als het video object is) maar dat je kan renamen naar mpg (omdat het inderdaad in feite hetzelfde is) dit heb dus geprobeerd en dan geeft ie dus nog steeds een error (unsupported or corrupted file).

Maar zal, als ik er niet uitkom, wel een reinstall proberen.

Alvast bedankt, ga het vanmiddag meteen proberen.