[2000 server] Installatie Client for Microsoft Networks

Pagina: 1
Acties:

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Allereerst even het oorspronkelijke probleem: Ik kan met de server niet browsen op het netwerk naar andere PCs, maar wel gewoon op internet.

De oorzaak is zeer duidelijk: Client for Microsoft Networks is niet geinstalleerd.

Oplossing normaal:
- Install TCP/IP (done) + Client for Microsoft Networks (+ File and printer sharing, wat ik zelf nog erbij wil).

Alleen nu komt het. Ik ga bij de netwerk kaart proberen de client te installeren, maar er staat alleen "Gateway (and client) services for Netware). Waar is de "Client for Microsoft Networks" gebleven? Ook als ik de File and printer sharing wil installeren, niet te vinden.

Wat heb ik geprobeerd:
- Zoeken hier op GoT en google, maar overal krijg je hits dat je "Client for Microsoft Networks" moet installeren als je netwerk niet werkt door 'add->client->"Client for Microsoft Networks"' te doen
- Ik heb de win2k cd erin gedaan en met 'have disk' geprobeerd de driver te vinden, maar geen resultaat.

Wat wil ik niet:
- Reinstall win2k

Iemand suggesties?

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
De bestanden (Oa.geenideewelke.INF) opzoeken die hierbij horen ? deze van de orginele CD afhalen, en dan bij het instalren van het protocol, add - client - Have disk . En hier de INF toewijzen die je toegevoegd wil hebben.

geef eerlijk toe, nog nooit geprobeerd dit... maar die optie have disk zit er niet voor niks denk ik

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat staat er precies allemaal in je eventlogs? Want er zal dan ook nog wel meer niet in orde zijn?

Welke servicepacks heb je geinstalleerd? Workstation-service werkt wel goed?

[ Voor 11% gewijzigd door sanfranjake op 15-12-2006 00:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters