Toon posts:

INTEL DUAL CORE 2

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t. de nieuwe pc die tegenwoordig worden aangeboden met “dual core processoren” ik neem als voorbeeld de:

“Intel Core 2 Duo E6300 1.86GZH (socket 775)”

ik lees overal op het internet dat deze werkt met 2 processoren en of 2 kernen.
Houd dit in dat de snelheid van deze processor 3.74GHZ is?

Of houd het in dat de processor de taken opdeelt en zodoend zijn snelheid effectiever kan besteden?

Kan ik de E6300 met deze processor vergelijken als het gaat om snelheid/vermogen?:

PentiumD915
2800 MHZ
Socket 775
800 Mhz
L2 cache 2*2 Mb

De reden dat ik deze vraag hier neerleg op het forum is omdat ik misschien een nieuw moederbord moet aanschaffen en dus ook een nieuwe processor. En ik lees tegenwoordig veel over de nieuwe intel core 2 Duo E6300 en dit voornamelijk handig is bij de overstap naar Vista.

Ik maak zelf veel gebruik van autocad 2007 3D ik render veel dus dit vergt veel van de processor cq. geheugen

Ook download ik veel met limewire en dcc++

Maak gebruik van windows mediaplayer & outlook

Ook Photoshop Cs2 gebruik ik nog wel eens.

Maar autocad 2007, windows mediaplayer 10, outlook & dc++ heb ik vaak tegelijkertijd opstaan.

Welke samenstelling van moederbord, processor, geheugen en videokaart raden jullie mij aan? Zouden jullie mij er zoveel mogelijk details bij kunnen zetten?

En deze mail naar:

donald.duck@disney.com

Bij voorbaat dank!

[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 13-12-2006 15:24 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ten eerste zijn er heeeeeel veel benchmarks te vinden van verschillende setups
ten 2e geen mail adressen spammen op GoT

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-12-2006 11:10 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Lees je eens in over dual core. Dual core processors zijn processors met 2 cores of "kernen" Hierbij mag je niet de snelheid optellen, zo werkt het niet. Lees ook de FAQ eens. Bovendien, bij dual core moeten je programma's, games ed ook dual core ondersteunen om van die 2e core gebruik te kunnen maken. Vaak doen games dit niet. In dat geval is een single core processor soms sneller. Echter, de nieuwe C2D's van Intel zijn zo snel dat dit eigenlijk niet meer aan de orde is.

Als je een systeem samen wilt stellen kun je het beste eerst even Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? doorlezen. Processors vergelijken kun je op Tom's Hardware.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

mmboom, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Jouw specifieke vraag is al vaker langsgekomen op GoT. Er zijn zelfs complete topics over dual core intel cpu's. Verder is GoT een discussie topic, dus is het niet de bedoeling dat je een antwoord per mail verwacht. Kijk eens naar verschillende benchmarks tussen de door jou genoemde cpu's

Bij gebrek aan gedegen zelfonderzoek dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.