Hallo,
Ik heb een vraag m.b.t. de nieuwe pc die tegenwoordig worden aangeboden met “dual core processoren” ik neem als voorbeeld de:
“Intel Core 2 Duo E6300 1.86GZH (socket 775)”
ik lees overal op het internet dat deze werkt met 2 processoren en of 2 kernen.
Houd dit in dat de snelheid van deze processor 3.74GHZ is?
Of houd het in dat de processor de taken opdeelt en zodoend zijn snelheid effectiever kan besteden?
Kan ik de E6300 met deze processor vergelijken als het gaat om snelheid/vermogen?:
PentiumD915
2800 MHZ
Socket 775
800 Mhz
L2 cache 2*2 Mb
De reden dat ik deze vraag hier neerleg op het forum is omdat ik misschien een nieuw moederbord moet aanschaffen en dus ook een nieuwe processor. En ik lees tegenwoordig veel over de nieuwe intel core 2 Duo E6300 en dit voornamelijk handig is bij de overstap naar Vista.
Ik maak zelf veel gebruik van autocad 2007 3D ik render veel dus dit vergt veel van de processor cq. geheugen
Ook download ik veel met limewire en dcc++
Maak gebruik van windows mediaplayer & outlook
Ook Photoshop Cs2 gebruik ik nog wel eens.
Maar autocad 2007, windows mediaplayer 10, outlook & dc++ heb ik vaak tegelijkertijd opstaan.
Welke samenstelling van moederbord, processor, geheugen en videokaart raden jullie mij aan? Zouden jullie mij er zoveel mogelijk details bij kunnen zetten?
En deze mail naar:
donald.duck@disney.com
Bij voorbaat dank!
Ik heb een vraag m.b.t. de nieuwe pc die tegenwoordig worden aangeboden met “dual core processoren” ik neem als voorbeeld de:
“Intel Core 2 Duo E6300 1.86GZH (socket 775)”
ik lees overal op het internet dat deze werkt met 2 processoren en of 2 kernen.
Houd dit in dat de snelheid van deze processor 3.74GHZ is?
Of houd het in dat de processor de taken opdeelt en zodoend zijn snelheid effectiever kan besteden?
Kan ik de E6300 met deze processor vergelijken als het gaat om snelheid/vermogen?:
PentiumD915
2800 MHZ
Socket 775
800 Mhz
L2 cache 2*2 Mb
De reden dat ik deze vraag hier neerleg op het forum is omdat ik misschien een nieuw moederbord moet aanschaffen en dus ook een nieuwe processor. En ik lees tegenwoordig veel over de nieuwe intel core 2 Duo E6300 en dit voornamelijk handig is bij de overstap naar Vista.
Ik maak zelf veel gebruik van autocad 2007 3D ik render veel dus dit vergt veel van de processor cq. geheugen
Ook download ik veel met limewire en dcc++
Maak gebruik van windows mediaplayer & outlook
Ook Photoshop Cs2 gebruik ik nog wel eens.
Maar autocad 2007, windows mediaplayer 10, outlook & dc++ heb ik vaak tegelijkertijd opstaan.
Welke samenstelling van moederbord, processor, geheugen en videokaart raden jullie mij aan? Zouden jullie mij er zoveel mogelijk details bij kunnen zetten?
En deze mail naar:
donald.duck@disney.com
Bij voorbaat dank!
[ Voor 1% gewijzigd door BalusC op 13-12-2006 15:24 ]