Foto van een object maar dan in 360 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:07
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik objecten automatisch kan roteren om er foto?s van te maken. Ik ben niet zo handig dat ik bij een elektro winkel een stappenmotor, een paar draadjes, een ICtje en een connector haal en een plateau maak die ik kan aansturen. Ik zoek een kant en klare oplossing.

Na enig ge-google heb ik dit gevonden:

http://nl.packshot-creator.com/index.asp?id=904

Is een leuk apparaat maar een beetje te beperkt. Het werkt niet op een Mac, en ik vind de prijs aan de hoge kant.

Dit lijkt er meer op.
http://www.harbortronics.com/products.asp

Ook redelijk duur maar wel beter inzetbaar. Maar ik heb liever iets uit Nederland. Weet iemand iets? Werkt iemand met een van de bovenstaande producten?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je al een camera?

Probeer eens een oude platenspeler, zet het voorwerp daarop. Is dat wat? Camera op statief, aansluiten op de PC en dan via software steeds foto's laten nemen (dat soort remote capture software zit standaard bij sommige Canon camera's).

Edit: moet het voorwerp wel automatisch ronddraaien? Je kunt het ook met de hand doen, stukje verdraaien, foto maken, stukje verdraaien, foto maken etc etc. Schaalverdeling op draaischijfje maken etc.

[ Voor 28% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-12-2006 11:13 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<offtopic>Die packshot creator lijkt wel een kruising tussen een cron-o-john en dat ding uit the fly :)</offtopic>

Lijkt me sowieso wat overdone om een heel product ervoor aan te schaffen, terwijl je zelf ook zoiets in elkaar kan knutselen. Bovengenoemde oplossing is inventief, maar dan heb je altijd nog een draaiende schaduw.

Je moet je camera erom heen draaien dus. Ikzelf zat dus te denken aan een constructie dat je je camera aan een plafond ophangt. Nadeel daarvan is dat je de straal om 't object gelijk wil houden. Wellicht kan je dat oplossen door een cirkel op de bodem te tekenen en de draad gelijk te trekken op de grond voor minimale afwijking.

Mijn € 0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Draaiende schaduw is simpel op te lossen door het voorwerp van diverse kanten en een gelijkmatige manier te belichten. Dan is er geen schaduw van het te fotograferen onderwerp.
Niet flitsen bij het nemen van de foto, uiteraard.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
Tja, een platenspeler of de camera aan het plafond is idd een oplossing, maar ik moet ca 500 producten zo fotograferen. Vandaar dat ik zoiets als de packshot creator zoek maar dan een echte. Niet een My first Photostudio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ajhaverkamp, dat is inderdaad zo op te lossen.

@Bjorn77.. Ohwkeej.... ja, dat is wel een beetje teveel voor een (bijna letterlijke) houtje-touwtje oplossing. Ik dacht dat 't voor de lol was, maar 500 objecten is een hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn77
houtje-touwtje is meestal wel het beste ;)

Verwijderd

In keukenwinkels, de IKEA en ik geloof ook bij blokker heb ik wel eens snijplanken gezien die een draaiplateau hebben. Zo kun je ze zelf draaien. Ik heb er eentje waar ik wit plexiglas op heb gemonteerd zodat de ondergrond waar ik mijn objecten op plaats wat groter is (werk met een ronde tent met een doorsede van 1.40 meter)

Ik zou zelf nooit willen dat het plateau automatisch draait, maak namelijk liever zelf uit hoe groot de draai is. Op de zijkant van het plexiglas heb ik daarom een schaalverdeling geschreven zodat ik weet hoeveel ik het geheel verdraai.

Simpel en goedkoop.

• Bjorn77
Zelf draaien is idd een goedkope en simpele oplossing. Maar de Snap360 draait elke keer weer in de juiste positie. Daarom zoek ik zoiets. Automatisch dus.

Verwijderd

Het moet elke keer een x aantal graden draaien?
Je kunt dan toch aan zo'n draaiplateau een snaar bevestigen en een pully, die je dan per keer een slag draait.
Pagina: 1