2de geluidskaart dempt bij dempen 1ste geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• marcosijbring13
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 20:14
Ik ben nieuw hier dus hoop dat het allemaal goed zo is.

Ik zit met het volgende probleem: Ik heb 2 geluidskaarten in mijn pc (tot voor kort zelfs 3) en bijna alles werkt prima, alleen als ik het geluid van mijn master geluidskaart demp of zachter zet gaat mijn 2de geluidskaart direct mee, terwijl ik die liever vast laat staan op zijn hoogste volume. (goedkoop kaartje voor hoofdtelefoon en draadloos tv-out systeem).

Wie weet wat ik kan doen om het volume te "bevriezen" van die 2de kaart?

Alvast bedankt en hoop op snelle reacties

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Het zou wel eens zo kunnen zijn dat de master volume control invloed heeft op alle kaarten. Probeer eens het volume met het "Wave" schuifje te regelen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• marcosijbring13
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 20:14
Op mijn toetsenbord zitten volumeregelingsknoppen en die staan in verbinding met de volumeregeling en niet met de wave. De wave blijft per geluidskaart idd wel zijn eigen waarde houden, alleen de volumeregeling dus niet, en die wil ik graag apart aansturen. Mijn toetsenbord moet alleen de volume van de master kaart regelen dus en niet van de 2de kaart en andersom, indien mogelijk

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
dat is niet mogelijk... de knop op je keyboard is gelinked aan je master volume. Wellicht is er software waarmee je je keyboard kunt tweaken (bv volumeknop = scrollen oid)...