Toon posts:

dvd/cd writer (sony DVD+-RW DW-Q58A)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige zomer een dell xps gekocht.
Tot dusver ben ik tevreden, hoewel sinds een aantal weken mijn dvd writer zeer langzaam is geworden. Ik gebruik 4X rw dvd's en als ik iets wil branden op deze dvd's is de max schrijfsnelheid rond 0.7X. Dus voor het schrijven van een iso files van +- 2.2 gb duurt dat ongeveer 45 min.
Dat vind ik toch zeer lang. Vroeger was dit geen probleem. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Zou ik dell moeten contacteren, of zou ik andere software moeten gebruiken(gebruik roxio van dell) of moet ik instellingen veranderen.(ken daar niet veel van)
Ook heb ik gemerkt dat mijn laptop heel langzaam wordt als ik een dvd aan het branden ben en ik op het zelfde moment een game aan het spelen ben. Dus het nut van die dual core processoren vind ik niets. Mijn systeem begint dan te hakkelen.
Ik wacht op jullie advies.
Specs : dual core 2.16 Ghz, 2GB Ram, Nvidia 7900 GTX 512 MB, 100Gb 7200RPM.

Thx in advance

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:16

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij apparaatbeheer als je brander ook op UDMA staat ipv PIO. Staat ie op PIO dan zit daar je probleem (of forceren op DMA werken, of kanaal verwijderen).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:55:
Tot dusver ben ik tevreden, hoewel sinds een aantal weken mijn dvd writer zeer langzaam is geworden. Ik gebruik 4X rw dvd's en als ik iets wil branden op deze dvd's is de max schrijfsnelheid rond 0.7X. Dus voor het schrijven van een iso files van +- 2.2 gb duurt dat ongeveer 45 min.
Dat vind ik toch zeer lang. Vroeger was dit geen probleem. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Zou ik dell moeten contacteren, of zou ik andere software moeten gebruiken(gebruik roxio van dell) of moet ik instellingen veranderen.(ken daar niet veel van)
Ook heb ik gemerkt dat mijn laptop heel langzaam wordt als ik een dvd aan het branden ben en ik op het zelfde moment een game aan het spelen ben. Dus het nut van die dual core processoren vind ik niets. Mijn systeem begint dan te hakkelen.

Thx in advance
Zou je eens een back-up van jou firmware kunnen maken? Ik zoek namelijk een BIN file van die dvd brander. Ik heb er namelijk ook 1, maar daar is de firmaware geupgrade naar een orginele Sony. Ik wil terug naar de Dell firmware.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:55:

Thx in advance
heej. Ik heb hetzelfde probleem nu. Een dvd branden duurt 1:15 uur. ook als ik nero op mijn xps installeer word hij heel traag en instabiel...

Is het bij jou opgelost met een nieuwe brander???

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 21:16
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:12:
[...]

heej. Ik heb hetzelfde probleem nu. Een dvd branden duurt 1:15 uur. ook als ik nero op mijn xps installeer word hij heel traag en instabiel...

Is het bij jou opgelost met een nieuwe brander???
Ja, gewoon Dell bellen en de volgende dag heb je een nieuwe in huis. Je bent wel een tijdje bezig om e.e.a. uitgelegd en getest te krijgen. Ik heb er een NEC 5540 voor terug gekregen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K