[Exchange 2003] Verzonden mail en ontvangen mail doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik ben al een aantal weken aan het zoeken om Exvchange mail te laten doorsturen dat in een bepaalde mailnbox aankomt, maar ook vanuit die mailbox verzonden word.

De mail die aankomt heb ik voor elkaar. Daar heb ik een aparte rule voor aangemaakt zodat alles wat binnenkomt doorgestuurd word naar een andere mailbox.

Nu krijg ik dit geintje niet klaar voor de verzonden mail. Ik heb op google en GoT gezocht naar Third party software, maar ik kan niets vinden dat erop moet lijken.

Wel heb ik iets van GFI Mailarchiver gevonden, maar ik denk niet dat dit programma doet wat ik zoek.

Weet iemand hier meer van?

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Als ik het dus goed begrijp wil je alle email die verzonden wordt vanuit een bepaalde mailbox ook nog in kopie naar een andere mailbox doorsturen?

Je kan daar gebruik van maken van Surfcontrol E-mail filter. Ik denk alleen dat deze oplossing iets te geavanceerd is en mogelijk ook te duur. Je kan hierbinnen namelijk naar wens regels aanmaken voor mail die via deze gateway gaat.

Houd wel even rekening in dit verhaal met privacy oogpunt.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
WaSteiL schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:04:
Als ik het dus goed begrijp wil je alle email die verzonden wordt vanuit een bepaalde mailbox ook nog in kopie naar een andere mailbox doorsturen?

Je kan daar gebruik van maken van Surfcontrol E-mail filter. Ik denk alleen dat deze oplossing iets te geavanceerd is en mogelijk ook te duur. Je kan hierbinnen namelijk naar wens regels aanmaken voor mail die via deze gateway gaat.
Het is alleen puur om iemand te monitoren die wordt verdacht zakelijke gegevens naar prive te mailen.
WaSteiL schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:04:
Houd wel even rekening in dit verhaal met privacy oogpunt.
Hier hebben wij idd rekening mee gehouden.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
wij gebruiken hier mailmarshal voor..

you had me at EHLO

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dit is heel erg tricky.

Ik hoop dat je voldoende juridische grond hebt, en je door je eigen management voldoende laat beschermen.

Technisch zou je ook een extra mailserver tussen je exchange en internet kunnen plaatsen.
Die zo inrichten dat hij alles doorstuurd, maar bij een bepaalde afzender en geadresseerde een extra forward doet naar een ander adres/mailbox.

Abort, Retry, Quake ???