Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:52

woutur

Klauwtjes uit!

Topicstarter
Mijn ouders willen graag een navigatiesysteem dus hebben ze mij als zoon belast met het zoeken naar en vinden van het systeem van hun dromen. In overleg kwamen we wat dingen tegen. Wat belangrijk voor mijn ouders is, en dan vooral mijn vader, is de gebruiksvriendelijkheid. Hij heeft nogal worstevingertjes en die drukken vaak wel wat verkeerd.

Mijn moeder kwam, prijsbewust als dat ze is, met twee systemen aanzetten: de NavMan FS20 (129 euro met 8000 bonusmiles) en de Cartrek 400 (189 euro bij de blokker). De eerstgenoemde hebben we al eens bekeken in de mediamarkt, en ik vond hem wel ok. Hij vond niet meteen alles op postcode, wat ik wel weer wat jammer vond want dat betekent extra stappen uitvoeren en extra stappen betekenen onbegrip bij mijn analfabitse vader. Verder vond ik het systeem er prima uitzien.

De Cartrek 400 kon bij de blokker niet getest worden, slechts achter een ruitje bekeken worden. Gebruikerservaringen op het net waren overwegend negatief: het systeem stuurde mensen vaak onlogisch de verkeerde kant op.

Een ander ding is dat beide systemen van verschillende kaarten gebruik maken: Navman van Teleatlas en Cartrek van Navteq. Nu ben ik niet zo op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen maar het laatste wat ik hoorde was dat Teleatlas nog altijd kwantiteit leverde en Navteq kwaliteit. Ik weet niet hoe het zit met flitspaal point of interests bij beide.

Hoewel mensen vaak negatieve dingen graag op het net kwijt willen en je vrijwel nooit de tevreden gebruikersgroep hoort is het zo dat ik van de Cartrek slechte dingen heb gelezen op sites als kieskeurig.nl en dat ik overwegend positieve reacties lees over de Navman.

De vraag is nu: kan iemand die één van beide apparaten in bezit heeft zijn of haar bevindingen melden? Andere ervaringen (mbt bv teleatlas en navteq) zijn natuurlijk ook welkom!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Amd-xP
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 14:35
Ik heb ook een Cartrek 400, maar ben benieuwd of er ook kaarten van bijv: navman of dergelijk op kan?...