Hele site herlaad i.p.v. alleen pagina in layer

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Het gaat om ***

Als je een link in het menu aanklikt, lijkt het net alsof de hele site herlaad, dus alsof er een hele nieuwe pagina geladen wordt. Heel kort zie je alleen de achtergrond en dan wordt de volgende pagina weergegeven.

Dit terwijl er bij elke link een andere pagina alleen in de rechterlayer geladen wordt, d.m.v. een if/else en include functie :
code:
1
2
3
4
5
...
if( in_array($topic,$existing_topics) ) {
include('topics/'.$topic.'.php');
}
...

Dat het lijkt alsof er een hele nieuwe pagina geladen wordt vind ik niet mooi, aangezien dat ook niet zo is. Bij bijvoorbeeld www.tweakers.net blijft het menu links gewoon staan en veranderd alleen de inhoud rechts.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 15-12-2006 12:01 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55

Jimbolino

troep.com

bij tweakers.net wordt ook heel de pagina opnieuw geladen
alleen laadt de pagina zo snel dat je het niet merkt... (beter geoptimaliseerd denk ik)

enige hoe je dit echt op kunt lossen is door een iframe te gebruiken of javascript/ajax

(maar misschien zijn er nog andere methodes waar ik niks van af weet ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Jimbolino op 13-12-2006 04:27 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is gebruikelijk dat bij elke nieuwe pagina de hele site opnieuw laadt. Het vershil zit hem in hoe de site gemaakt is, met betrekking tot de snelheid.

Als we kijken naar de ontwikkeling van tweakers.net en jouw site, zal er een aardig verschil in development uren zitten.

Ik zou persoonlijk geen AJAX of (i)frames gebruiken op een website, omdat dit niet echt optimaal is voor zoekmachines. Vind je het niet erg dat zoekmachines je site niet goed indexeren, ga vooral je gang.

Tevens zie ik ook 2 keer doctype, 2keer <html> enzo..

Dat je site er 3 seconden over doet op te laden, zou mij niet storen.

Ey!! Macarena \o/

• Isnowiz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:42
Haal je site eens door de validator heen; http://validator.w3.org

Alvast een kleine opsomming van fouten in je pagina;
2x doctype, html en 2x een head met inhoud.
Verder gebruik je een XHTML doctype, wat voorschrijft dat elke tag gesloten moet worden.
In het geval met meta/linnk tags houdt dat in dat je de open-tag afsluit met /> ipv >.
Dat geldt ook voor <br>. Dat wordt <br />
Verder bestaat de <font> tag niet meer (of is in ieder geval niet meer wenselijk)
Gebruik daarvoor <span style='color:#FCA824; font-size:50%'>Je copyright zooi</span>
Nog beter is natuurlijk om dat in je stylesheet te stoppen.

Verder mis je character encoding:
<meta http-equiv='Content-Type' content='apllication/xhtml+xml; charset=ISO-8859-1' />

Als je site valid is, zal ie vast ook een stuk sneller laden... Succes ermee

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

t-x-m

.NET Nerd

Het kan het ook van de server afhangen.
Tweakers.net heeft snelle servers waardoor de php sneller in html wordt geparsed.
Verder kan door de hoge(re) upload van de webserver jij de html sneller kan downloaden en dus aan de client kant weer sneller kan worden weergeven. :)

GC.Collect();

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 09:22
Om even terug te komen op de vraag, je wijzigt de inhoud met php, en php genereerd je html aan de serverkant, er wordt dus een compleet nieuwe pagina opgevraagt en deze zal dus ook opnieuw laden.

Als je echt alleen in de layer nieuwe inhoud wilt krijgen zul je dus met javascript moeten gaan werken en alleen de inhoud van het layer vernieuwen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ok bedankt voor de feedback. Ik wil het liever niet met javascript gaan doen, dus ik ga de pagina's optimaliseren en de fouten eruit halen (wat ik sowieso zou gaan doen) en hopelijk laat 'ie dan wat sneller.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Het scheelt ook veel welke browser je gebruikt. Met FireFox zie je een veel betere overgang. Alle content die hetzelfde blijft veranderd dan ook niet (visueel gezien) In IE wordt de pagina altijd ff wit waarna de gehele pagina geladen wordt.
edit:
(misschien niet wit maar je ziet wel iets "flitsen")

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 13:48 ]

Pagina: 1