Speedlink Full Metal 5.1 Speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Omdat ik wel oren heb naar een 5.1 speakersetje ben ik vandaag even naar de plaatselijke Media Markt in Utrecht gegaan om wat ideeën op te doen. Ik had me vantevoren al gedocumenteerd dus ik kon die kennis toepassen op de producten die ik daar zou vinden.

Ik heb de volgende drie 5.1 speakersystemen gezien:

- Creative Inspire T6100 (69 euro)
- Logitech X-530 (66 euro)
- Speedlink Full Metal (99 euro)

(en dan nog een paar wireless en al die zooi)

Van de eerste twee heb ik vrij goede meningen gehoord, dus dat is het punt niet. De Speedlink viel mij juist op omdat ik van dit setje nog niet eerder gehoord had. Ik ben zeer tevreden met mijn onlangs aangeschafte Speedlink Medusa headset, dus ik verwacht dat hun speakers ook wel van goede kwaliteit zijn.

Maar als ik op internet zoek naar reviews van dit setje, vind ik niets! Geen enkele review, in welke taal dan ook. Ik word alleen maar geleid naar sites die 'm verkopen of die de prijzen vergelijken, maar ik heb werkelijk nergens wat kunnen vinden over deze set behalve de specs van de fabrikant.

Ter referentie de productpagina van de Speedlink website: Speedlink Full Metal 5.1 System (SL-8237)
Let wel op, er is ook een 2.1 versie die Full Metal heet, en alsof dit nog niet genoeg verwarring veroorzaakt, is er ook nog eens een headset van hun die de naam Full Metal draagt. Het gaat mij dus uitsluitend om de 5.1 speakerset.

Als er iemand is met ervaringen mbt dit product, of een review kan vinden, dan hoor ik dat heel graag. En als het kan, ook hoe dit product zich verhoudt tot de set van Creative en Logitech. Hartelijk dank. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phrantic op 13-12-2006 04:16 ]

hoi

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Er zijn inderdaad weinig reviews te vinden wat dit betreft. Imo duidt dat op op het feit dat veel mensen hem niet hebben gekocht vanwege betere producten.

Wat je het beste kan doen (als je naar de MM gaat), is hem testen ;) Volgens mij zijn die mensen daar aardig zat :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Je zou ook nog deze kunnen overwegen. Check ook het topic over de Teufel setjes.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
persoonlijk ben ik niet zo happig op speedlink... je kunt inderdaad verwachten bij deze setjes dat ze het na een jaar begeven. Gewoon connectoren die los gaan zitten, verroeste onderdelen etc...

Ook creative is niet meer wat het is geweest... ze ontwikkelen niets meer zelf en importeren gewoon goedkoop spul uit china.

Ik zou in dit geval voor de logitec gaan...

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
Outerspace schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:26:
Er zijn inderdaad weinig reviews te vinden wat dit betreft. Imo duidt dat op op het feit dat veel mensen hem niet hebben gekocht vanwege betere producten.

Wat je het beste kan doen (als je naar de MM gaat), is hem testen ;) Volgens mij zijn die mensen daar aardig zat :)
Wou ik doen, maar het is daar stervensdruk overdag. Je moet daar 's avonds inbreken om te kunnen testen. :D Ik wil het wel graag testen, maar dan als het kan wat rustiger bij een andere winkel, maar die is er dus niet... Moet namelijk dan ook gelijk die andere testen als vergelijkingsmateriaal. :) Vandaar vraag ik hier om meningen van anderen.
voodooless schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:57:
Je zou ook nog deze kunnen overwegen. Check ook het topic over de Teufel setjes.
Naar gekeken. Ik zag dat die Teufel Concept E 149 euro kost, iets boven mijn budget (wil tot +/- 100 gaan) en bovendien zijn ze niet erg goed te verkrijgen in Nederland denk ik?
kalechinees schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:54:
persoonlijk ben ik niet zo happig op speedlink... je kunt inderdaad verwachten bij deze setjes dat ze het na een jaar begeven. Gewoon connectoren die los gaan zitten, verroeste onderdelen etc...

Ook creative is niet meer wat het is geweest... ze ontwikkelen niets meer zelf en importeren gewoon goedkoop spul uit china.

Ik zou in dit geval voor de logitec gaan...
Hmm, uit welke ervaringen put je de mening dat Speedlink slechte bouwkwaliteit heeft? Ik heb mijn headset nog niet lang dus er is nog niks los gaan zitten, dus kan ik er niet over meepraten.
Logitech ben ik toch wel een beetje bang voor, ivm. het plopjesprobleem... hoe groot is de kans dat een set die ik koop ook vervloekt is?

hoi